måndag 11 oktober 2010

Nu är det jul igen!

Hej på er!
Nä, okej, det är ett tag kvar men snart är vi i mitten av oktober så det börjar ju bli dags att planera om man inte har satt igång med det ännu...  Förra året blev inga julkort skickade faktiskt, så i år har jag bestämt mig för att göra dem klara och iordning, dvs. adresserade och frankerade, på höstlovet, så är det bara att skicka dem sen en något lämpligare tidpunkt närmare jul... Hoppas jag lyckas hålla det löftet också.

Och små presenter, det kan man väl aldrig få för mycket av? Tänk att få en liten söt pizzabox som denna med lite mmmmumsigt i.... Jag lovar att jag skulle bli glad för det och jag tror nog att en och annan skulle hålla med mig.


Jag älskar de här fina inte så traditionella julpapperen! De långa bladen har jag klippt av grön cardstock på fri hand. Sedan har jag bara vikt till dem lite på mitten. Busenkelt. Och så har jag ju sprayat perfect pearl på. Hur klarade jag mig innan? Nästan inget alster är riktigt klart förrän i alla fall blommorna fått sig en liten dusch.


Och så här blev den inuti, jag kunde inte låta bli att stoppa i några ljuvliga chokladbitar på en liten kakservett, den var dessutom helt perfekt för ändamålet, kartongen blir ca 10 cm på både bredd och längd, och ca 2,5 cm hög.


En liten close-up har ju aldrig skadat...

 Och så ett julkort då, som hmmm, råkade bli ett stafflikort, ja jag vet att jag är tjatig men ni får väl stå ut helt enkelt.

Så till vad jag har använt:

och sist men inte minst min nya kärlek:

Detta var allt från mig för idag!

Önskar er massor med härlig pysseltid nu, för visst är det mysigt att krypa in i sitt lillla bo, smutta på en kopp ångande te och bara pyssla... 
Hösten är härlig pysseltid, tycker i alla fall jag!

Kramar!

Cath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar