lördag 27 november 2010

Återbruk!

Hejsan!
Ja, här kommer jag med ett till o-juligt kort! Men små bebisar föds ju som bekant i juletid ;D. Och att tänka på miljön är ju inte fel oavsett vilken tid på året det är. Jag har skurit till en kortstomme i 10x15 cm och tagit en blomförpackningskartong från Prima och haft istället för mönsterpapper. Jag fick skära till den lite bara och så inkade jag kanterna med Vintage photo.


I övrigt har jag inte använt så mycket. Ett stämpelmotiv från Magnolia som knappt hann komma in i butiken förrän det var slutsålt, sååå söt är hon den lilla bebben. Jag har färglagt med distresser. Sedan stämplade jag Inkidos Välkommen till världen med Walnut stain och clearembossade och då sjönk liksom färgen in i kartongbiten så det syns att det är stämplat men inte så jättetydligt som jag hade tänkt. Men det blev bra ändå, tycker jag.

En bit rosa spets knuten som rosett och i den en fjärilscharm för att komplettera Primakartongens fjärilar. Rosa bling är alltid rätt!
En rosa fotomatta till stämpelmotivet höjer upp och gör att kortet ser mer
arbetat ut trots att det egentligen är så enkelt.

Kram på er!

Cath.

3 kommentarer:

  1. Åh, jättesött kort!! Och visst är det bra med Primaförpackningar - de kan man använda till mycket ;)

    SvaraRadera
  2. Himla snyggt och sött kort :)

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Hej...

    Jag har försökt att maila till pysseltagens mail 2 gånger nu men får tillbaka det!?
    Är det några problem med er mail just nu?

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera