lördag 20 november 2010

Lite adventsinspiration...

Idag tänkte jag bjuda er på lite adventsinspiration:)

Jag har altrat ett stort uppläggningsfat (som jag fyndat på Second hand) med mina alco inks, dekorerat lite läckert och vips så har jag världens finaste adventsljusstake! Att vi har turen att ha Liljeholmens stearinfabrik i Oskarshamn kanske bidrog liiiite, hihi...



Självklart så glömde jag ju att fota innan jag började, men jag kom i alla fall ihåg innan jag var helt färdig!

Alco Inks-färgerna som jag avänt är Pitch Black, Slate och så Mixatives Silver. Och sist gick jag över hela fatet med Blending solution.



Så här blev fatet när jag var helt färdig, jag tog till och med undersidan, hihi...



Å titta!!! Så här fint blev det när jag fått leka lite!!!

Mosa köpte jag i affären (ville gärna ha flambehandlad), å de vackra gröna kulorna fanns i utförsäljningen hos Liljeholmens.

Men den röda blomman kommer från Prima och finns så klart hos Pysseltagen :)



Siffrorna på ljusen är från Tim Holtz, jag gjorde små hål med en Craft pick först, sedan gick det lätt att sticka i bradsen som håller siffrorna på plats.

Några av ljusen fick ett vackert rött band, och de söta silverbollarna är stooora pins!


Runt ljus nr: 2 har jag fäst en tag (utstansad med Big Shoten i lite mer naturligt papper) med en vacker adventsdikt. På tag:en har jag stämplat två söta fågelstämplar, embossat dem och duttat lite med distresser för att motiven ska synas lite bättre. Sen har jag så klart färgat tag:en lite oxå, hihi...



Så tänder vi ett ljus i kväll,
vi tänder det för glädje.
Det lyser för sig självt vårt ljus
och för alla i vårt hus.
Så tänder vi ett ljus i kväll,
vi tänder det för glädje.
Här har jag gett mig på ett par änglavingar i Grungeboard. Först målade jag dem vita med akrylfärg, sen mista jag dem med skimrande Glimmer Mist, sen målade jag dem med Glimmer Glam, å sen kletade jag på ett tjockt lager med 3D-lack!! Men inte nog med det, nä då... Jag stödde över Glitter och dessutom några Microbeads för att fullborda det hela!! Hahaha, ibland kan jag gå liiiite väl långt, men snyggt blev det!!
När allt lack torkat så knöt jag fast vingarna med ett snöre runt ett Glittrigt Crispyband. Himla läcker dekoration som jag helt klart kommer göra flera av i framtiden.
Så klart får man ju inte glömma bort baksidan, där ligger ett par av de fina bollpinsen och så en ståltrådsstjärna.
Till sist vill jag säga att jag har fäst ljusen på fatet med Glue Dots, först tog jag bara två på varje ljus, men si det gick inte... För då stod ljusen och vinglade. Så jag fick ändra till att sätta fyra stycken, en på varje kvarts varv.
När jag flyttade ljusen så lossnade Alco Ink'sen där glue dotsen suttit, men det är inte hela världen, bara att dutta på med lite mera färg så är fatet som nytt igen!! Eller, ja som altrat i alla fall ;)
Kram
BellaMio

8 kommentarer:

  1. Så himla läckert!!Blir jättesugen att pyssla advent.

    SvaraRadera
  2. Ååååhhhh, alldeles underbart!!!

    SvaraRadera
  3. Så himmla snyggt!
    Ska nog ta och använda mina alcoincs till ngt sånt här jag oxå. :)
    Kram Lousan

    SvaraRadera
  4. Superläckert! Först trodde jag det var blåbär på fatet... Hi hi. Kram

    SvaraRadera
  5. Men så läckert, huuur snyggt som helst!
    Jaha, då måste jag skaffa några fler alcoinkfärger då...:)
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Vilket år som helst måste jag köpa på mig såna där alco inks men jag vet ju inte riktigt i vilken ände jag ska börja ;D Kram!

    SvaraRadera