söndag 28 november 2010

...och ett julkort till...

Passar på att blogga lite medan lussekatterna jäser :). Äntligen börjar det sjunka in att det faktiskt är 1:a advent idag, ljusstakarna är på plats och om en stund dags för lite mysfika.

Igår var jag på pysselträff och just nu är det BARA julkort som gäller för min del, ligger lite bättre till vad gäller produktionen i år jämfört med förra men än är det många kvar som ska göras...
Här kommer i alla fall gårdagens alster, även detta med de fina pappren från Echo Park:


Denna fantastiska kortvikning hittade jag instruktion till här på StampARTic. Inte så svår som den kanske ser ut men mycket effektfull tycker jag.

Vid detta laget känner ni igen materialet, favoriter i repris :) :
Jul-Magnolia Tilda med stjärna, färglagd med distresser och Twinklings.
Vit CS
Papper från Echo Park, Wintertime Berries (Baksidan), Red swirls och ett till som nu verkar vara slut i shopen.
Blått band
Pearls Bliss
Retroblommor, lite tillfixade.
Kant/ hörnstans MS, Vintage lace ( tror jag den heter)
Clearstamps My Paper World, Borders and Motives och Christmas Decorations and Embellishments
Spellbinder Big Scalloped Ovals LG
Stickles Frosted Lace

Och när man öppnar...:


...helt utvecklat...:



Så här ser baksidan ut:



Jättemånga av dessa blir det kanske inte, tar ju en liten stund att knåpa ihop men några till kommer det säkert bli innan jul. Riktigt roliga att göra faktiskt, rekommenderar varmt ett försök!

Ha en skön 1:a adventskväll!

Kram / Eva

3 kommentarer: