tisdag 18 januari 2011

Vårens kurser och en sko!

Hej!

Ett lite sent inlägg, men det blir så ibland!

Ni har väl sett att Vårens kurser ligger uppe under fliken "Butik". Första kursen går av stapeln den 24/1 och är en Nybörjar kurs i stämpling, kursledare är Carina. Kurs nummer två har fått temat "Alla hjärtans dag" och kommer att hållas den 27/1, kursledare kommer att vara jag, Erika. Vill ni vara med och skapa ett Stafflikort och gåvopåse/ask.

Här har ni ett smakprov!


Stafflikort! Utseende lite hemligt;)



Ett smakprov på gåvopåsen/asken! Även här håller vi slutresultatet hemligt;) För er som bor långt borta och inte kan vara med så kommer det bilder efter kursen;)
Den vackra stämpeln kommer från Rox Stamps.

Vill ni vara med så är det bara till att anmäla sig; 0435-51897 eller maila
order@pysseltagen.se


Sen tänkte jag visa en liten sko jag gjort. Har varit sugen på att göra en hur länge som helst och blev nu färdig att göra en. Lite knep och knåp, men det kommer nog att bli fler;)



Från sidan kan man se att det finns en liten klack. Lite snygg spets fick bli "hälband". Pappret kommer från My minds eye, jul -09. Till sulan har jag använt vanlig cardstock.



I skon har jag lagt lite spets som gåva till en vän. Sen har jag knutit ett grovt snöre med två tags och en fjäril. Två små halvpärlor fick dekorera fjärilen.



Tyvärr blev bilden lite mörk, men blomman är en av mina hemmarullade som ni hittar tutorialen på Här. Lite pärlor på band och utstansade blad fick bli dekorationen på skon. Bladen och blomman är gjorda i gammalt notpapper vilket kan vara lite tunt. Lite stabilare blev det efter att jag sprejat Glimmer Glaze på dom. Ja, ni läste rätt jag sprejade Glimmer Glaze. En mini mister fylldes och sen var det bara att spreja. Glöm inte bort att tvätta ur mini mistern när du är klar. Det är ju lite lackeffekt på glimmer Glazen.


Jag har använt;
Papper från My minds eye
Cardstock
Magnolia dies
Stämplar Tim Holtz
Pärlspröt
Halvpärlor
Fjärils stans
Spets
Glimmer Glaze; Sugar Cane (bladen) och Cowboy (blomman)

Hoppas ni kommer på kurs till oss och att ni finner lite inspiration.
Ha det så bra!

Kram
Erika

Ps Jag måste bara säga det igen, Helt underbara bidrag ni skickar in;) till månadsutmaningen.

3 kommentarer:

  1. Oioioi for en lekker sko, den var helt nydelig vintage dekorert. :)

    Ha en fin kveld.
    Klem, Anne.

    SvaraRadera
  2. Superduperläcker sko! Jag har inte testat själv men jag hoppas det blir av nån gång, har ju en väninna som är skotokig som snart fyller år...

    Ser fram emot att se de där hemliga bilderna sen och varmt lycka till med kursen!

    Kram!

    SvaraRadera