fredag 11 februari 2011

Fun Fold Card

Hittade denna härliga kortvikning här!
Tyckte den var rolig och enkel så det blev direkt två kort.
Plockade fram lite äldre papper och stämplar-
kan vara en utmaning ibland att använda hyllvärmarna;)

Detta kort är till en tonårskille så det fick inte bli för "puttinuttigt".
Några rosenknoppar på framsidan och inuti några halvpärlor och
Paper Pen pluttar på de stämplade kvistarna.
Grattis stämpeln är från Inkido och utklippt med mönstersax.
Även textstämpeln från Inkido.

Här nedan ser man ena sidan invikt. Jag satte en kardborreprick
för att stängningen bättre skulle fungera.
"e" är en färdigutstansad bokstav som jag penslade Crackle paint på.

Och så lite NYTT härligt material! :) till nästa kort.
inte låta bli att köpa ett par ex)
Blommorna har jag gjort av ett underbart följsamt mjukt
band som har en härlig lyster.
Etiketten EKSuccess punch
Och så insidan av kortet. Här vek jag ner övre fliken för
att den fina baksidan på pappret också skulle bli synlig.
Använde även hörnen som klipptes bort till en fin
inramning. Några guldpearls på.
Stämplarna på insidan och framsidan ingår i det här fina setet.
Jag embossade i guld.
Katterna kommer från Slice card Nursery Rhymes, visst är de
gulliga!
På invikningen satte jag en retro och några prima blommor
med en hjärtbrads. Här fick kardborreplutten hamna lite
längre upp annars hade ena katten fått den andra delen på sig.

Här kommer en bild om man vänder på hela härligheten.
Som ni ser i mitten ser "baksidan" ut som framsidan på ett brev!

Hoppas ni gillar vikningen och provar!
Kram och trevlig helg!
Linda








4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt kort! Jag klickade på länken till beskrivningen men den funkade inte :(
    Hoppas det kommer en uppdatering av den länken så vi hittar rätt, vi som blir sugna på att göra den härliga vikningen! :))

    SvaraRadera
  3. Wow ett par riktigt läckra kort, måste provas..Det värsta är att det är beskrivning på video det är lite jobbigt tycker jag :( hihi. så det får bli vid ett senare tillfälle..Ha en trevlig helg / Kram kram

    SvaraRadera
  4. jättefina allihopa! Härlig inspirtaion

    SvaraRadera