måndag 28 februari 2011

Guldtoner

Roade mig i veckan som var med att göra några bakgrundspapper med diverse Glimmer-och distress/ Perfect Pearl-mistar. Använde en av dem tillsammans med lite läckra dekorationer från senaste DT-paketet och så här blev resultatet:



Såg ett så fiffigt tips under en bloggrunda där man efter sista lagret mist hade lagt på plastfolie lite skrynkligt och låtit färgen samlas  i skrynklorna och torka så. Var förstås tvungen att prova och det blev en ganska fin effekt tycker jag. Syns tyvärr lite dåligt på bilderna eftersom jag var tvungen att fota med blixt (dåålig framförhållning här :)...) men tittar man noga ser man lite guldiga stråk här och där. I kanterna har jag distressat med Walnut Stain och embossat med Distress Embossing Powder Vintage  Photo
 De små söta  cipboardfåglarna Love Birds - Collections elements  har jag mistat och målat på med lite extra Perfect pearl, sen embossat 3-4 lager med UTEE clear. I den översta har jag smält in Florentine Gold - Martha Stewart Glass Microbeads . Små svarta pärlor som ögon. 
Pippifåglarna måste ju ha något  att sitta på och trädet är från ett Tim Holtz julstämpelset, distressat på lite extra och embossat med distressembossing här också.
Stora blomman har jag gjort enligt Caths fina tips härom veckan, av juteväv mha TH dies Tattered Florals. Har mistat på även dessa och kantat med Distress Stickles Vintage Photo. 
Lite retroblommor går ju heller inte att vara utan : ). Dessa är mistade och sen embossade lite här och där med guldembossing och i mitten en klutt  Glossy Accents  - Ranger med microbeads


 En närbild:


Ha en fin vecka!

KRAM/ Eva

3 kommentarer:

  1. WOW! Det var bland det snyggaste kort jag sett. Så välarbetat!

    SvaraRadera
  2. SUPERLÄCKERT!!!!Fåglarna ser ju ut att vara i
    keramik eller glas.Trädet med blommorna bara SÅ
    snyggt.

    SvaraRadera