tisdag 22 februari 2011

Lekt lite på sistonde?


Hej!

Jag har lekt lite med några stämplar, tags och distresser. En ganska enkel teknik som går ganska fort. Färgerna får lov att flytta in i varandra och inte vara perfekt innanför stämpellinjerna.



På den första tagsen har jag använt ett stämpelset från My paper world och Prima. Tyvärr är båda slut, men det finns många andra fantastiska stämplar i butiken.
Det jag gjorde var att jag stämplade textbakgrunden först och sedan blomma, fjäril och bi/fluga. Sen var det bara att färglägga med distresser och distressverktyget. Lite stickles på blommor och bi/fluga blev det också.




Tag nr två har jag stämplat med diverse Tim Holts stämplar och färglagt som den förra med disresser.



Fjärilen har dessutom fått stickles på sig;)
Jag hoppas ni provar för det är ett enkelt och snabbt sätt att göra en kanon tag i sista minuten.

Sen kan jag tala om att jag jämfört vanliga tags och dom som kommer från Rangers. Dom från Rangers lyfter fram färgerna. Ranger tag klara färger... Icke Ranger tag dovare färger.

Material jag använt;

Tags
Distresser bla Broken China, Vintage Photo, Pumice Stone
Stickles
Versa Fine svart
Diverse Tim Holtz stämplar bla detta set


Jag hoppas ni får en bra tisdag!

Kram

Erika

3 kommentarer: