tisdag 29 mars 2011

Vi fortsätter...

Hej!

Ja då var det tisdag igen och som jag lovade så fortsätter jag att visa klart min inspirationstavla.




Helbild så ni kan hänga med på var på tavlan vi är.
Länken till första delen hittar ni HÄR.



Här har vi den nedre vänstra delen. Har stämplat med denna och Post Card från Tim Holtz. Embossingpulver i denna och denna färgen.
Här ser ni det grova snöret som jag har handsytt runt en del av kanten.



Och så här ser den nedre högra delen ut. Mer distresser och stämplar från Tim Holtz. Det som inte syns på bilderna är att jag har fått en lite grov struktur på delar av tavlan. Jag började med att måla på Crackle Paint, Candy Rock. Blev inte nöjd med resultatet och hällde på Diamond Dust. Fortfarande inte nöjd så jag målade på ett lager Glue and Seal. En yta som blev lite glimmande, matt och ruffig. Sen togs distressen upp lite av Glue and Sealen.




Den svarta änglen är Collection Elements chipboards, hel underbara att jobba med. Den har först blivit målad med svart Crackle Paint och sedan har jag fyllt i sprickorna med guldfärgad akrylfärg. Vingarna har fått samma behandling och även dessa kommer från Collection Elements.
Detaljerna som ser ut som kugghjul är gjorda i fimolera med hjälp av Textur Stämpel mall från Lisa Pavelka (hittade inte i shopen). Tryck i leran och skär bort överflödet, in i ugnen och baka... klart... plocka ut och låt svalna innan man plockar ur och använder.
En länk till hur man gör exakt finns Här.

Efter att jag klistrat fast dessa på änglen så valde jag att lägga ett lager av Crackle Accent som jag har haft länge. Det går lika bra med Candy Rock. (Eller var det selleri?)




Bokstäverna kommer från detta och detta alfabete. Bokstäverna är distressade och sedan stämplade (archival ink) med denna text stämplen Sen har det åkt på Crackle Accent.



Och denna lilla ängel, kropp och vingar, har först målats med Crackle Paint och sedan distressad. En stämplad klocka och lite visare. Hela änglen har fått ett kraftigt lager Diamond dust. Vet inte hur jag klarade mej utan detta;) Bling, bling!
Grovt snöre runt midjan och ett litet hjärta.



Här ser ni hur jag fäst den upphöjda änglen i mitten. en liten enkelt vikt låda.

Jag hoppas ni vågar prova på något nytt;)

Kram

Erika

4 kommentarer:

  1. Otroligt läckra dina änglar!!
    Riktigt härlig tavla.
    Diamond Dust upp på inköpslistan;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Din tavla är grymt läcker och du gör rätt i att dela upp det i flera inlägg så vi får njuta av varje detalj! Blir så inspirerad av ditt fantastiska arbete! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jättefin!! Det är så roligt att du beskriver med många bilder och text hur du har gjort så man kan lära sig lite knep :-)

    SvaraRadera