tisdag 10 maj 2011

Konjak till kortet, nån?


Hej!

Vad ger man en man som fyllt 60 år och har allt han behöver? Hm, en upplevelse kanske? Det fick bli en smakupplevelse. Men lite tråkigt att bara ge en flaska så jag var ju tvungen att fixa till den;)


Ibland är det bara så lätt att göra ett kort eller album när man har papper som matchar utan att man behöver tänka för mycket. Jag har använt papper från Bo Bunnys paper pad. Grunden är gjord med ett brunt cardstock. Herren med paraply kommer från ett Tim Holtz stämpel set.


Här ser ni att jag använt en kantstans från Martha Stewart. Använde denna kantstans på alla sidorna av kortet för att få ett genomgående tema. Lite grovt snöre och bokstäverna är stansade från två olika Tim Holtz dies, Upon a time och Vintage Market. På bokstäverna har jag sedan lagt crackle accent.


Blomman är utstansad med denna dies från Paper Artsy och stämplen som bildar mönstret kommer från samma företag. Lite halvpärlor i mitten.


Var hamnade då kortet? Jo, på en fin flaska Konjak.



Lite cellofan och grovt snöre fick bli sällskap till kortet.



På de två snörbitarna fäste jag en stämplad biljett (Tim Holtz).

Hur god Konjaken var vet jag inte, men festen var otroligt kul.

Ha det bra!

Kram

Erika

3 kommentarer:

  1. Vilket otroligt snyggt manskort, gillar dessa vackra Bo Bunny papper, passar så himla bra!
    Me like, möcke! ;-D
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Snyggt riktigt snyggt herrekort.
    Ha det bra.....

    SvaraRadera
  3. Ja, det det är väldans fint!!!

    SvaraRadera