lördag 28 maj 2011

Nya saker att leka med :)

Massa roligheter kom in till butiken hela tiden och förra veckan fick jag hem ett paket med både de nya fina Metallic Rub-On Paint Seten och One Step Crackle Finish, så under veckan har jag lekt och roat mig :)

Jag har bland annat gjort en LO (var såååå sugen på en LO, det var evigheter sen!) där jag använt dessa två roligheter. Och som vanligt finns det en liten film som visar hur jag gick till väga:




Å så bilder oxå förstås:

Underst är ett vitt cardstock som jag stansat runt om med en punch-around-page-punch från Martha Stewart, och ovanpå det ett lite äldre papper från Maja Design.


Jag ville inte bara limma bokstäverna och siffran direkt på bakgrundspappret så jag rev lite bitar med Tissue Tape och fäste dem på pappret. 8:an (som kommer från Timsen förpackning med siffror) har jag Alco Inkat och målat Glimmer Glam på de bruna bokstäverna. Sist av allt färgade jag in hela området med infärgningsverktyget och Vintage Photo.



 Här är en bild på det jag lekt med :)

Klockan har jag stansat utmed en Tim Holtz-dies i chipboard. Jag började med att måla den brun med akrylfärg. Ett tips här:  ju tjockare lager färg desto större sprickor blir det, så gillar du inte att måla ett par lager så föreslår jag att du köper den nya färgen som kommit in i butiken, den är tjock redan från början och det räcker alltså med bara ett lager färg för att få finfina sprickor :)

När färgen torkat målade jag ett lager med One Step Crackle Finish över hela urtavlan och även på visarna. Resultatet blir inte riktigt som Crackle Paint, och inte heller som Crackle Accent, men som en blandning av dem båda :)

När Crackle Finish hade torkat så plockade jag fram min nya fina Metallic Rub-On Paint och började med fingertoppen gnugga in färgen. På vissa ställen gnuggade jag in den ordentlig i sprickorna och på vissa ställen gned jag bara in den på själva urtavlan.

Tyvärr syns det superdåligt på bilden, men resultatet är superläckert!!


 Här är en närbild på sprickorna, visst är det läckert? Och nertill kan ni se att jag använt ett rödaktig wax.


Massa fina metalldekorationer har det oxå kommit in till butiken och här har jag använt två fjärilar som jag limmat fast ovanpå den fina spetsen som kantar fotot.


Det var allt från mig idag, men kanske ses vi till helgen? Jag ska nämligen packa in mig i bilen på onsdag kväll och åka ner till Örkelljunga!! Så jag hoppas du kommer till Pysseltagens jippo för då ses vi där!


Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. och som vanligt så mysigt med dina videos! Lon är så fin, och vilken söt dotter du har :-)Det är roligt att få veta alla nyheter:-)
    Kram Stephi

    SvaraRadera
  2. Heeeeelt fantastiskt vännen!!!
    Jag å sonen har just tittat på filmen och hans kommentar var: "Hon gör sin dotter stolt - nu får du göra en sån med mig å Ingrid mamma!".
    Du är verkligen helt otroligt duktig!
    Massa kramar från impad mor å son! :-)

    SvaraRadera
  3. ohh har pysseltagen tagit in rub ons!! Jag hittade en sån för länge sedan och blev helt kär, men den börjar ta slut :D
    supersnygg LO! och instruktiv video!

    SvaraRadera