torsdag 9 juni 2011

Månadsutmaning JULI!!

Nä jag har inte blivit veckovill :) Det är bara det att den kräver lite framförhållning! 

I Juli har vi en lite annorlunda månadsutmaning, en kittävling!

Inger har plockat ihop ett härligt kit som ger massor med utrymme för skapande och fantasi. 

Du köper kitet för 100:- (värde: 125:- ) + frakt (så klart kan du ju köpa andra varor samtidigt från butiken) senast den 24 Juni och så skickas det ut så ni har det till den 1:a juli. 

OBS!! Kitet är bara till för er som vill vara med i vår tävling!!

    
I kitet ingår:
6st 12"x12" ark med Classic Cardstock
1st 10"x14" Tissue paper
1st 5"x8" Glassine Paper från Tim Holtz

1m tyll, creme
2m Crepepapper, vitt
1st 6"x9" Juteväv
3m grovt snöre
2 m organzaband, vitt
2m spets, vit
½m Twill bomullsband, vitt

1 påse små kedjor, silver
2st Clear Pebbles
2 Flowers, vita
2 stora metallornament, platinum
1 metallfjäril, koppar
3st rosor 15mm, tan
3st rosor 15mm, Sienna
2 metallornament, koppar
3 Flowers, vita
2 Hanger-clips - Tim Holtz

 

Tävlingsreglerna är som följer:
Du får skapa valfritt typ av alster
Du måste använda någon del av allt som ingår i kitet.
Det enda du får lägga till är:
Färger (ex: akrylfärg, perfect pearl, mist, embossingpulver, Alcohol Ink, stickles, m.fl)
Medium
Bilder/foton
Stämplar, stämpeldynor och färgläggningssaker.

Det här är en av de där tävlingarna där det är tillåtet att skicka in fler än två bilder på sitt alster. För att få med alla detaljer och visa oss att ni fått med allt material så går det kanske åt mer än två bilder.


Och vad kan man vinna då? 
Jo - Gäst-DT hos oss på Pysseltagen 15 Augusti - 15 september och ett presentkort på 150 kr i butiken!! Inget dåligt pris tycker jag :)


Så ta nu och kila in till Pysseltagens nätbutik och beställ kitet och sätt igång och skapa dina egna papper, blommor , dekorationer m.m. och skapa ett unikt alster!!!

Kram
BellaMio

17 kommentarer:

  1. Jag vill vara med. Vad fina saker. Om jag förstår det hela rätt så ska allt i kittet vara med, oj det blir ju jättemycket.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste fråga en sak. Ser att det står scrapträff den 1-2 oktober.

    När var hur kan man anmäla sig och vad kostar det??

    Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  3. Jag vill oxå gärna vara med i den tävlingen :)
    Vilken kul grej!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Jag vill ochså försöka mig på det här!!! Hur gör jag?

    SvaraRadera
  5. Sitter med fingret på köpknappen... jätteinspirerad.. en fråga bara, får man använda dies och dylikt? /Malin

    SvaraRadera
  6. Idag kom julikitet! Wow! Mycket finare i verkligheten! Nu ska jag bara rota fram min mojo också - tur att vi fick gott om tid på oss :-)

    SvaraRadera
  7. Tänkte ta tillfället i akt att svara på era frågor, även om jag har svarat de flesta i era bloggar :)

    Sussie: Du måste använda en del av allt som finns i kitet, så klart kan du ju inte få på allt papper utan du får använda bara en liten bit av ett papper, kanske vill du göra blommor av ett osv...

    Sickan: Mer info om scrapträffen hittar man här: http://www.pysseltagen.se/page.asp?pge_id=10

    Där finns all info man behöver veta för att anmäla sig och hur mycket det kostar.

    Anita, man beställer kitet i butiken, här hittar du det: http://www.pysseltagen.se/show_cat.asp?cat_id=747&head_id=0

    Pysselmalin: Så klart får du använda dies!! Alla verkyg du kan komma på går bra!

    Cina99: Så kul att du gillar kitet!! Jag tycker oxå att det är superfint och idéerna stutsar som pingisbollar i mitt huvud, hihi...

    SvaraRadera
  8. Jag fick mitt kit i dag... :) Ser fram emot at kreera nåt av allt det här... :) Så jättemycket snygga saker som fans med... :)

    SvaraRadera
  9. Nu har jag fått mitt kit också :D Det kliar i fingrarna av inspiritation.

    SvaraRadera
  10. vilket fint kit! i tävlingsreglerna står det medium vad menas med det? ska man använda alla cardstock?

    SvaraRadera
  11. Så kul att du gillar kitet Jenny!

    Medium kan vara till exempel, Mod Podge, Gesso eller One step Crackle. Det finns många olika.

    Angående cardstock-frågan, så klart blir det svårt att få med alla cardstocken om man tar hela, men en enda liten bit av alla går att få plats med, man kan ju stansa ut blommor i ett eller två, ha ett som bakgrund, göra fotomatta av ett m.m.

    Hoppas du vill vara med!!

    SvaraRadera
  12. vilket snabbt svar=)
    nu har jag köpt kitet!! jag tycket det är väldigt billigt för så mycket fina saker=)

    SvaraRadera
  13. Hmmm, Det är lockande, minst sagt.
    Får se vad plånboken säger för tid har man ju gott om iallafall så här under semestertider och nån dag ska det väl fasiken regna under hela juli månad ;D

    SvaraRadera
  14. Får man lov att använda sig av färdiga lådor som t.ex cigarrlådan som du och Inger har gjort decoupage på?

    Tack för allt fint du skapar BellaMio.Det är så otroligt inspirerande! =0)

    SvaraRadera
  15. Josefin:

    Näpp, man får inte använda en färdig låda, men det går alldeles utmärkt att vika en själv :)

    Tack för ditt härliga beröm, jag slickar i mig som det vore en glass!! Blir såååå glad!!

    SvaraRadera
  16. Hejsan

    Jag är snart färdig med mitt bidrag till tävlingen.
    Måste bara ställa en "dum" fråga.

    Det står såhär i tävlingsreglerna:
    Det går så klart bra att visa bidraget i sin blogg och då gärna länka till Pysseltagen.
    Max två bilder publiceras per bidrag

    Min fråga är:
    Får jag lägga upp hur många bilder jag vill på min blogg?

    Kramisar

    SvaraRadera
  17. Snojbi:

    Så klart vår du lägga upp hur många bilder du vill i din egen blogg!!

    Vi har regeln med max 2 bilder per bidrag för att inte svämmas över av bilder till månadsutmaningarna.

    Dock gör vi undantag i vissa tävlingar då fler bilder krävs för att göra alstret rättvisa. Det verkar som att den här månadsutmaningen blir en sån :)

    Kram
    BellaMio

    SvaraRadera