tisdag 14 juni 2011

Pillerburk med blommor!

Hej!

Har hunnit leka lite till och altrade en tom glasburk. Jag fortsätter på samma tema som jag gjort nu ett tag... Blommor;)



Grunden är grön cardstock och ett papper från Maja design, Fika. Den stämplade etiketten kommer från TH.
Denna gången har jag både använt retrostansen och TH diesen Tattered Florals (minsta blomman). Blommorna är stansade i akvarellpapper.



Den stora blomman med mitten blomma är retrostansen i denna och denna storleken. Har först klippt ett V i varje kronblad och sedan böjt till. Topparna på kronbladen har jag rullat bakåt och utåt. Blommorna är mistade med både färdig köpt och hemmagjord.



Här har vi den minsta blomman på TH diesen som har fått ett lager Gesso och sedan torkats med embossingfönen. Glimmer mist till färgläggning. Både färdig och egenblandad.
Några prickar med Paper Pen Walnut.



Några varv med grovt snöre och en fjäril, Martha Stewart. Fjärilen har blivit distressad och fått ett lager Crackle paint, Rocky Candy.




Baksidan av burken med ytterligare en etikett från TH setet. Och fler blommor;)


Denna blomman är också den minsta från TH diesen. Först stämplad med textstämpel och sedan mistad med köpe och hemmagjord. Sen har jag tagit en pincett på mitten, in mot mitten, (en i taget) på varje blad och böjt till. Sen har jag vridit över ett blad över ett annat och klistarat. Så blev det bara 4 blad;)
I mitten på varje blad har jag även använt Paper Pen Opal.


Ha det så bra!

Kram

Erika

10 kommentarer:

  1. Jättefräckt!!! Riktigt snygga blommor!!
    Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera
  2. oj vad fint det är, men det blir allt som du får i händerna, tack för fina tips
    kramar Annette

    SvaraRadera
  3. Urläckert och härliga färger!

    SvaraRadera
  4. Snyggt, blommorna e verkligen toppen fina!!!

    SvaraRadera
  5. Härlig Vintage-look! Så snygga blommor!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Erika, i just found you on youtube, you are awesome. I love watching your videos and am pleased to find your blog as well!

    SvaraRadera
  7. Helt underbar!! Gillar den verkligen!
    mvh Eva i Kalmar

    SvaraRadera
  8. så himmla snygga blommor, och burken blev
    superfin, gillar färgvalet till den bruna burken.
    Kram

    SvaraRadera