lördag 2 juli 2011

Nu blommar det...

... hemma hos mig!!

Jag blev så otroligt inspirerad av en tråd på Svensk Scrapbooking, det var bland annat en tjej som hade gjort en blomvas från ett rör med Pringles. Det var jag ju bara tvugen att prova, hihi...

Och så här blev det:

 Måste bara säga att det var vääääldigt svårfotograferat!!! Just att få med hela vasen och blommorna... Så den här bilden får ni se mellan fingrarna lite med :)



  Här är några av blommorna och på en del av stjälkarna ser ni att jag virat wire med pärlor runt. En kul liten detalj som förhöjer tycker jag. Stjälkarna är vanliga blompinnar som jag målat med grön akrylfärg.




 Framsidan av vasen är dekorerad med fjärilar, den stora är från Marianne Design och de små är Nellie Snellen. De små blir så fina när man embossar dem med den där punchen som följer med. Måste helt klart köpa på mig fler av hennes punchar...

I mitten på den stora fjärilen har jag limmat fast 3 små rosor och waxat dem lite.

Papper från Webster's Page och Maja Design, båda slut i shoppen, men massa andra fina papper finns det :) Jag har även använt en kantstans från Martha Stewart runt det övre pappret.




 En tag blev det oxå med en liten hälsning på. Jag har stansat ut den från Timsens dies i vit wellpapp och sedan stämplat, distressat och waxat på den.

En egengjordblomma, några vackra kvistar och så texten fick bli de enda dekorationerna.



 Längst ner har jag använt mig av veckblomman från Tim Holtz, en metalldekoration ovanpå och sist en pärla i mitten, klart!!





 På baksidan har jag fäst de övre pappret med korsettsnörning. Söta öljetter och så ett brett organzaband för att knyta ihop med.





 En söt charm och en liten pärlkvist fick bli dekorationerna på baksidan, tyckte det räckte så bra.




 Eftersom det var så svårt att fota blommorna när vasen stod upp så la jag den ner i stället så ni får se de fina blommorna!! Det var meningen från början att det skulle bli en midsommarbukett av 7 olika sorters blommor, men jag hann ju inte färdigt!! Men de är lika fina denna helgen och jag har ju redan hittat min man så inte behöver jag lägga dem under kudden heller :)

Hur jag gjort en del av blommorna hittar ni här.


Till sist vill jag bara visa:



Min dotter, Tilda 8 år, blev så otroligt inspirerad av min vas så hon knåpade ihop en hon oxå!! Alldeles själv och den gav  hon bort till goda vänner på midsommarafton. Jättestolt var hon över sin gåva!!

Hoppas ni står ut i den kvava värmen som vi i alla fall hos oss har just nu!

Kram
BellaMio

P.S. Ser fram emot att så alla fina bidrag till Juli-utmaningen!!

6 kommentarer:

  1. Men oj vilken snygg vas och vilka tjusiga blommor som står i.

    Tildas vas är oxå alldeles superfin och blommorna oxå.
    Vad duktig hon är

    SvaraRadera
  2. Vad fina blommor och tildas blommor oxå;) var hittar du pärlorna till mitten.

    Kramis erika

    SvaraRadera
  3. Vilken superduktig dotter ni har, måste brås på mamma, jättefina alster ni gjort
    kramar

    SvaraRadera
  4. Åh va snyggt det blev! Vilken rolig idé.
    Och du Tilda...mamma får nog akta sig så duktig som du är redan nu- jättefint gjort!

    SvaraRadera
  5. Linda Kindberg5 juli 2011 kl. 01:08

    Vilka härliga buketter och vaser!
    Låter som ngt för mig - blommor som inte behövs
    vattnas!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så snygg vas och blommor, bara helt bedårande!!
    Tildas blommorär så gulliga!!

    SvaraRadera