tisdag 23 augusti 2011

Lite gott och blandat!!!


Hej!


Som jag lovat så har jag dekorerat en av tagsen. Om ni kommer ihåg denna från i torsdags!?


Tutorial på tekninken hittar ni här!



Lite Julig! Saknade röd distress stain så jag kunde inte färga in bandet, men det får vi fixa;)



Blomman är gjord med denna dies utstansad i kraft papper från Tim Holtz. Bladen är stansade med dies från Magnolia. Bakom blomman har jag satt en stor Snöflinga från Martha Stewert med ett lager av denna akrylfärg.


Sen tänkte jag visa vad man kan göra mer med denna teknik;)



Jag tog en liten trälåda som jag hade hemma.




Målade först hela asken med Gesso (torka) och sedan Brun akrylfärg och lite guld. Viktigt att detta lager får torka ordentligt. Översta skiktet är vit akrylfärg. Se fulständig tutorial Här!




Vad tycker ni? Blir det inte häftigt. Svårt att få det rättvist på foto, men den ser sliten och väderbiten ut. Hinner jag så kommer den med till helgens event på Pysseltagen, dekorerad;)
Ni kommer väl?! Både Mio och jag kommer att finnas på plats.

Ha det så bra!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar