måndag 1 augusti 2011

Månadsutmaning - augusti

Ny månad - ny utmaning!
I augusti vill vi att du inspireras av en musikvideo, nämligen Duffys Well well well.


Du får göra layout, kort eller alter men kom ihåg att du ska berätta på vilket sätt du inspirerats, det kan vara ett ord i låten, någon detalj, färgerna, helheten, ja det är upp till dig!
Du har ända till den 31 augusti kl 23.59 på dig att sända in ditt bidrag till pysseltagen.blogg@live.se  .
Kom ihåg att ditt alster skall vara nygjort till den här utmaningen och bara den här utmaningen!
Mer om reglerna kan du läsa HÄR!

Själv har jag förstås lekt ihop en layout. Jag inspirerades av stenmuren, färgerna och blommorna på bordet inne på puben:


Sonen, något motvilligt uppklädd, men med slips i alla fall ;D. Jag ville göra en lite "skitig" layout men ändå med inslag av glamour...
Bakgrunden består av ett vitt cardstock, jag har lekt loss med distresser på det och målat min egen murade stenvägg med Black soot, Frayed burlap och Pumic stone (vilken jag också färgat in kanterna lite slarvigt med). På själva "stenarna" målade jag först med Glimmer glaze champagne (superkul, det är som att måla med nagellack)och därefter fick de ett lager Crackle accents. Titeln har jag skrivit med egna blandade bokstäver från egna lådan men jag har dragit lite silver-vax på dem också, lite slarvigt så där...

Under blomman ett metallornament (just det jag använt verkar slut men det finns många andra sååå fina) och den svarta blomman (utstansad med bästa Big shoten så klart) har jag stansat ut ur en tygfåll till ett par svarta byxor jag hittade i min sylåda och som jag tyckte matchade klänningen Duffy bär i musikvideon. Röd ros som är färgad med silvervax från det här kitet. Man tar lite med fingret och duttar på bara, superenkelt, det kommer jag att använda mycket.


En till svart tygblomma och så fina vita rosor som fått samma vaxbehandling, urläckert tycker jag.

Nu sitter vi och väntar med spänning på att få se vad du har inspirerats av!

Kramar, Cath.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar