lördag 17 september 2011

Läckra blad!

Idag tänkte jag visa er hur jag gör läckra blad till mina alster.

Det är en hel del olika sätt, så kanske något av dem passar just dig?





Tycker det är så roligt att kunna använda saker man gjort själv på mina alster, dels är det billigare och dels är det mer personligt :)

 Jag har gjort mina löv höstinspirerade för jag älskar allt vackra färger på hösten, men så klart kan du ju göra dem i precis vilken färg du vill!!



 De två bladen på sidorna är gjorda med Modeling Paste, en har jag stämplat i och den andra är värmd för att få bubbeleffekten.



 Mittenbladet här är stämplat och embossat med kopparpulver, såååå läckert!!



Mittenbladet här är stämplat med akrylfärg och sedan embossat med UTEE. Det nedersta är lackat med Crackle Accent.


Hoppas ni gillar mina blad och att ni själva provar på att göra dem!!



Materiallista
Tattered leafs die - Tim Holtz
Falling Leaves - Tim Holtz Stamp Set 
Sidor ur en bok
Glimmer Mist - Apple, Burnt Red och Red Velvet
Multimedium - Gloss
Goosebumps Texture Spray
Distress Embossing pad
Embossingpowder Copper
Distress embossing powder - Vintage Photo
Akrylfärg - Svart, guld, ljusgrön, mörkgrön och brun
Archival Inkpad - Coffee och Jet Black
StazOn - Forest Green



Kram 
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Wow vilka superfina blad.
    Tack för din inspirerande video

    SvaraRadera
  2. Lång film, men VERKLIGEN fina blad. Nu har jag fått inspiration att utveckla de jag gör :-)

    SvaraRadera