onsdag 28 september 2011

På picknick med BoBunny!

Hej på er!
Ibland får jag en oemotståndlig lust att kladda med färg. Det har jag gjort på den här layouten. Fick lite picknick-känsla när jag såg de härliga papperen och dekorationerna som Inger skickat upp till mig. Och så bläddrade jag bland foton och hittade dessa som förblivit oscrappade. Jag använde en Spellbinder-die (just den som jag använt finns inte i butiken men en massa andra läckra!) för att stansa ut fotona med.


Jag målade med vit gesso (såg att det kommit in svart också, känns ju absolut som ett måste-ha!).
Sedan gick jag loss med en röd mist jag har, mister av alla de slag hittar du bland annat  HÄR!

De härliga chipboardblommorna målade jag med Gesso och jag gick över dem lite slarvigt med min nya favorit, Dabbern från Jenni Bowlin. Jag har använt den gröna färgen och kladdat på wellpapp som jag har stämplat med. Jag har också färgat in en glasbotten som jag stämplat med uppe till vänster ovanför fotona. Runt fotona har jag ritat med en svart penna eftersom jag inte har haft någon fotomatta.
Det blev en rubrik-lös layout med bara kort journaling om när och var. Ibland kan det räcka tycker jag.

Inger hade skickat med så många underbara band, jag tog några av dem och vävde mig en liten picknickfilt ;).


Papperen jag använt är: Grön cardstock, Bo Bunny Wisteria och Bo Bunny Vines.

Det var allt för mig för idag, vi syns igen imorgon!

Nu ska jag skriva packlista, jag ska åka på långfärd på fredag, ända till Skåne, det ska bli så kuuuul!!!
Förhoppningsvis får jag  förutom att jag äntligen ska få träffa Inger och mina DT-systrar även träffa en del av er bloggläsare!

Kramar, Cath.

1 kommentar: