torsdag 1 september 2011

Tips & trix-torsdag: Dekorationsförvaring!

Godkväll!
Det dröjde lite innan jag hade möjlighet att sätta mig vid datorn, men ni har fått glädjas åt alla dessa underbara bidrag i augustiutmaningen under tiden! Det kommer bli svårt att rösta, det är ett som är säkert!

Det jag ville visa er ikväll har med förvaring att göra. Förut hade jag alla smårosor i en låda, alla band färgsorterade i zip-påsar i en låda, alla pearls i en osv.  Sen kom jag på att det skulle vara smart att färgortera själva dekorationerna i olika lådor, så nu har jag alla röda dekorationer i en låda, alla grön-gula i en, alla rosa-lila i en osv. Jag är supernöjd, för mig fungerar det perfekt. Jag vet precis i vilken låda jag ska leta efter mina blå pärlor, knappar eller band, vad jag nu är ute efter.


Jag ser ju i och för sig genom plasten vilken färg det rör sig om i burken men jag tyckte ändå det var trevligt att ha något som gav en fingervisning om det. Jag stansade ut retroblommor i akvarellpapper och färgade in dem med distesser. Jag vill hålla det enkelt för jag packar med hela lådorna när jag åker på träffar.

Här ser ni innehållet i min röda burk, det är ganska så blygsamt...

...jämfört med innehållet i den rosa-lila...
och ändå tycker jag aldrig att jag har tillräckligt.... ;D
Burken har jag köpt på ett av de stora prylvaruhusen,
likadana finns på de flesta varuhus för en billig penning,
vilket är tur för man behöver ju några stycken...

Det var allt för mig för idag!

Kramar, Cath.

3 kommentarer:

  1. Smart att ha dekorationer med blommor mm i samma färg i samma låda.
    Då slipper man ju att leta överallt innan man har hittat allt man sökt efter
    Tack för tipset

    SvaraRadera
  2. Ser snyggt ut. Funderade på samma ide idag, att sortera efter färger:)) Nu får jag ta efter ditt tips. Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Så smart, jag blir så frustrerad ibland då jag letar och letar efter rätt färg. Detta måste jag ta efter.

    SvaraRadera