torsdag 15 september 2011

Tips & Trix torsdag! Tag album...




Hej!

Ooops, vad fort veckorna går just nu, men det gör inget för snart är det dags för två dagars träffen;) Ni skulle bara veta hur mycket vi DT-tjejer längtar tills vi får träffa er;)

Men det var ju inte det jag skulle tjata om idag utan jag lovade visa er hur jag gjort mitt tag album som man faktiskt kan använda till diverse andra ändamål.
Som en av de duktiga tjejerna sa på kursen "Man kan sätta ett presentkort och ett litet meddelande"


Jag har använt vanlig cardstock till grunden.



Skär till cardstocken i måtten 28 x 17 cm. Därefter ska ni biga 5 cm in längs med den långa sidan (se bilden ovan, alla streckade linjer ska bigas). Vänd pappret och biga längs med 17 cm kanten. Biga vid 7, 14 och 21 cm. Klart;)




Jag har använt mönsterpapper i måtten 11,5 x 6,5 cm (4 st) och 4,5 x 6,5 cm (4 st). Kanten som vi bigade 5 cm in skall vikas uppåt och sen ska ni vika de andra bigade strecken så att det hela bildar ett dragspel. Jag har fäst den uppvikta (5 cm biten) biten med lite dubbelhäftande tejp precis i skarvarna.



Sen är det bara att dekorera, men tänk på hur ni sätter bandet för att knyta ihop det hela. Jag har valt att sätta fast bandet under dekorpappret på framsidan.



Mitt mönsterpapper har jag stämplat på med detta set från Crafty Individuals. Älskar dessa stämplar. Titta i shopen om ni inte redan gjort det. Många vackra stämplar och prisvärda!



Här har jag stämplat med de små korsetterna och accessoarerna som finns i stämpelsetet.




Lite tags som är stämplade, Crafty secrets som tyvärr är slut, och embossade och sedan "doppade" på ett teflon underlägg med Distress stain.




Så här ser det ut uppställt!




Baksidan ser ut så här!


Ni får ha en trevlig helg!

Kram

Erika

2 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte tags, fine farger og tøffe detaljer. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Erika för den givande kursen!

    SvaraRadera