onsdag 26 oktober 2011

Circle album card

Hej på er!
Jag har varit ganska så osynlig här men just nu är det mycket jobb och lite pyssel. Längtar till nästa vecka då vi har höstlov och jag inte jobbar fullt lika mycket. Då hoppas jag på både scrap och avkoppling. Det är nästan synonymt för mig, för visst är det avkopplande att pyssla.

Idag är det en fantastisk höstdag - tillika potatisens egen dag faktiskt - och jag har spenderat förmiddagen i potatisens anda med min klass uppe på Torekällberget där de har haft vernissage idag. Men kyligt är det i luften och jag längtar tillbaka till den underbara helgen i början av oktober då det var så varmt att man kunde gå ute i t-shirt!

Då, på Pysseltagen träff i Röstånga visade jag och fina Linda hur man gjorde ett Circle album card. Det var riktigt roligt att se er jobba och jag såg flera av er kursdeltagare att ni gjorde färdigt era album på plats.

Nu tänkte jag visa mitt album här i bloggen.

Framsidan med en stämpel från Rox stamps som är stämplad med dyna från Jenni Bowlin och embossad med clearpulver.

Här får ni kika lite på sniskan för den här bilden vill inte visa sig från rätt håll, hur jag än har kämpat. Om någon vet hur man gör när det blir så här så lämna gärna en kommentar här under så jag får veta, det är ju såå irriterande..
Här har jag i alla fall öppnat mitt kort-album lite.

Och här är det helt öppet.

Här har jag snurrat på det ett kvarts varv.

Inte så många och väldigt platta dekorationer får man lov att använda om det ska kunna gå att stänga.

Och sista kvartsvarvet. Det här ska bli en present till barnens farfar som jag tänkte skicka till jul. Det är bilder från förra julen då barnen fick ett WII av farfar.

Här ser ni hur jag knutit ihop bandet här för att albumet ska vara utfällt och kunna stå framme.

Det var ganska pyssligt (!) och mycket skojigt att göra så det kommer garanterat bli fler här.

Ni som blivit sugna på att göra en egen kan kika in här på Whiff of Joy's blogg där det finns en utmärkt tutorial.

Jag rekommenderar verkligen att ta lim och inte dubbelhäftande tejp som jag tog i alla fall - bara för att jag alltid använder det. Det fastnar lätt i en position och det blir ett elände, med lim kan man justera papperen innan det torkar, det blir ett bättre resultat, jag lovar.

Papperen jag använt kommer från BoBunnys julkollektion.

Vi ses snart igen!

Kramar, Cath,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar