fredag 14 oktober 2011

En riktig scrapp-blandning!

Idag blir det lite blandad scrappkompott gjord före under och efter
träffen i Röstånga!
Med inspiration från skissen vi fick gjorde jag den här LO:n.
Ett foto som jag velat scrappa länge och nu fick jag till det.
Teckningen har min dotter på fotot ritat och jag tyckte den
passade så bra att ha med här.

Några av papperna som jag använt är:
Som bakgrund ett gammalt Making Memories papper
Inkido julprick brun
Lite spillbitar
Verktyg:
Spellbinders Labels five
mönstersax
Dies Marianne Design
Dekorationer:
Smalt grönt satinband
Spets
Metallblommor
Här kommer en bild på min namnskylt,
ville få lite steampunk-känsla.
Material:
Brun CS,mönsterpapper av spillbit
Klockan stämpel från RoxStamps embossad
med silverpulver
lilla kugghjulstämpeln från egna lådan,stämplad
med brun dyna och clearembossad
större kugghjulet och nyckeln enl. tid beskrivn. i bloggen
Korset och kedjan har jag färgat in med Alcoinks
Dymotext och skruvbrads

Här är dörrskylten jag hade med mig till träffen

Lite av materialet:
Trästomme målad med vit akrylfärg
Div spillbitar av mönsterpapper
Egengjord blomma och tag
"Swirlar" Slice Basics 3
Och min Marianne Design fågel,såklart;)
Stämpeln som jag älskar men sällan använder från
Gcs ArtStamps
Änglacharm,spets, tulpaner, primablommor
Alfabet QK Metro

Tredje utmaningen på träffen var att göra en julgranskula
efter en mall förvisso, men hjälp vilken utmaning:o
Mkt klippande och vikande. Men när man väl fått ihop den
var det roligt att dekorera den.

Till själva kulan har jag använt ett papper från BoBunny,
a gift of love Holiday Cheer Frost
En spets runt "magen"

Runt toppen har jag stämplat och embossat med turkost pulver
Klistrat på drops på tråd, QK swirlar och MS snöflingor
Som upphängning vitt organzaband

Jag har även klistrat på några silver stjärnor från egna lådan
och ovanpå dessa pyntat med vita pearls

Och till sist måste jag bara berätta att jag spanat in en kille länge
och nu äntligen är han min, nämligen Magnolias Robin Hood!:)
Ett höstkort till min egen lille hjälte som snart fyller 6 år!

Material:
Brun CS
Prima Reflection Collection Mantra
En brun spillbit och limegrön cs utstansad
med TH Styled Labels
Magnolia RobinHood målad med distresser
Brunt organzaband med sidenkanter
Brunt crispyband
Blad QK
Lönnlöv utpunchade av spillbitspapper, de gula
embossade
pearls

Detta var blandningen jag bjöd på idag, nästa vecka tror jag det
blir lite julkort!
Ha en riktigt skön höstpysselhelg!
Kram Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar