måndag 10 oktober 2011

I´ve gone bandanas!

Snubblade över en sån kul grej på nätet i veckan och blev så sugen på att prova, nämligen BANDANA-tekniken! Obildad i street-mode som jag är var jag  tvungen att kolla vad detta syftade på. Bandanas är helt enkelt scarvesen eller snusnäsdukarna, ofta i skarpa klara färger och med svarta mönster med vita konturer, som man t ex kan knyta runt skallen eller halsen...kolla här för lite exempel :)!
Behövde göra ett födelsedagskort till sonen som fyllde 14 och det fick bli pilotprojektet:


Lite halvgalet men annorlunda och ganska läckert tycker jag :)...Snabbt gjort och enkelt är det också! Till detta har jag använt diverse TH stämplar som jag stämplat med svart StazOn-dyna och låtit torka ordentligt. Sen har jag färgat in det hela med Distresserdynor i klara färger, Mustard Seed, Fired Brick och Broken China. Så till detaljen som " makes it pop" så att säga :)... fyll i konturer med vit penna typ denna. Till sist lite Glossy Accents och stickles på vissa detaljer- klart!  Kolla in detta YouTube-klipp för  en kanonbra tutorial!


Från den fantastiska pysselhelgen i Röstånga förra helgen hade jag (bland mycket annat :) ) med mig denna påbörjade Halloweengodispåse:




Zelda the Zombie från Kraftin´ Kimmie Stamps, färglagd med distressrefillers.
Fladdermöss från en Dies by Tim Holtz . Grungeboardbokstäver från TH, infärgade med Black Sootdyna och, liksom fladdermössen, lackade med Crackle Accents.



MEN påsen behövde ju en baksida också! Ytterligare ett tillfälle att "go bandanas"! :


Fick då också tillfälle att testa mitt nyinköpta stämpelset  Phantom Clear Stamps  från Pink Paislee -URLÄCKERT ( och mycket prisvärt ) !! Och så lite TH-stämplar också förstås.
Distresserna jag använt här är Spiced Marmalade, Dusty Concord och Peeled paint.



 Detta kommer jag absolut att testa igen och jag hoppas ni ger det ett försök också för det är faktiskt RIKTIGT kul!
Varför inte prova på en HALLOWEENTAG till denna månads utmaning!!?

Ha det gott!!

KRAM!
Eva


3 kommentarer:

  1. Zelda stämpeln är ju helt underbar! Jag hittade den inte i webshopen, finns den i butiken eller är det något ni kommer att få hem?

    SvaraRadera
  2. Wow vilket coolt kort! Det var skitsnyggt!

    SvaraRadera
  3. Superfint! Döskallen är ju bara sååå läcker!

    Jag har också testat bandana-tekniken. Om någon vill se så kika på http://yenas.blogg.se/2011/october/testar-ny-teknik-bandana.html

    SvaraRadera