lördag 29 oktober 2011

Julask

På träffen i Röstånga hade vi ju några kurser som deltagarna fick vara med på. Cath och Linda gjorde ju det fina cirkelalbumet som de visat tidigare och idag tänkte jag visa vad jag och Lotta hade för kurs.

Vi gjorde söta askar med en låda, riktigt roligt och inte såååå himla svårt. Utmaningen stod i att lära sig mäta i tu,. Det är inte helt enkelt innan man har klurat i det hela, men när man väl lärt sig så går det som en dans :)

Här kommer  en video på asken:

Den här är i julig tappning, det börjar ju närma sig nu :)




 Så här blev min låda! Tycker den blev väldigt fin och den är inte pytteliten heller utan det får faktiskt plats med en liten julklapp i. Vill man kan man ju oxå göra flera stycken och stapla dem på varandra till en byrå. Kanske kan vara något till en adventskalender...




 Har använt classic cardstock och mönstrat papper från Graphic 45. Brunt band och utstansade tags. Stämpeln kommer från RoxStamps och kommer helt klart bli min favvostämpel denna julen (som ni säkert redan märkt, hihi)...

Den söta renen är utstansad från Timsen dies och sedan målad med Crackle Paint. Blomman har jag knåpat ihop själv...



 På den här lådan valde jag att ha ett handtag som jag fäste med två små brads. Men som ni ser på bilden nedan så hade den lådan vi gjorde i Röstånga en söt liten brad med en ring istället. Det går ju preciiiis liiiika bra vilket som :)



Och den här asken gjorde jag när jag knåpade ihop en tutorial till träffen. Här var det vit cardstock och det läckra glittriga pappret från My minds eye - Lost and found 2, vilken underbar serie!!!


Veckan som kommer är det höstlov hos oss så då hoppas jag på att dottern och jag får lite härliga pysselstunder tillsammans!!

Kram
BellaMio

1 kommentar: