måndag 24 oktober 2011

Juleljuskort...

...har jag gjort, bra-att hagrej som gåbortspresent, kanske tillsammans med en liten söt ljuslykta eller så :).
Har använt ett av de söta Nellie Snellen-motiven:


Färglagt med distresser. Mönsterpappren är faktiskt julpapper från Inkido,  från förra el möjligen förrförra året. Har så skamligt mycket julpapper på hög att jag har ett självpåtaget köpförbud tills jag åtminstone halverat lagret :). ( Ni lär alltså få se en del julort från mig framöver...)
Motivet är utstansat med en Spellbinders, krumelurhörnen är från ett annat Spellbinderset. Kantstans och snöflingestansen är från Martha Stewart.
F ö pearls, blekblå, stickles Babyblå och Stardust.

Insidan:


Ett ganska brett organzaband hjälper till att hålla ljusen på plats...

Baksida:



Tänkte bonusvisa ett till ljuskort, fast lite mindre, med plats för 4 ljus:


Vintagetomten är minsann Pysseltagens alldeles egna design- visst har ni sett arken i webshopen?! Nu finns det ju också matchande ljusbilder!

Insida:


Nej, nu är klockan alldeles för mycket och mina ögon går i kors. Litar på att ni hittar det ni ev söker utan länkar idag, annars bara fråga :)

Ha en härlig ny vecka!

Kram!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar