fredag 6 januari 2012

Altrad Låda och altrat hjärta


Har ni ätit upp julchokladen? och sparat chokladkartongen :) !
Passa då på att altra den ;)

Jag började med att måla alla kanter med vit Gesso.
Sedan  har jag klätt med lila cardstock och mönsterpapper.
Efter tips från Inger (tack!) klistrade jag fast med decoupagelim-
funkar bättre när det är så stora ytor som ska limmas!

Papper:
Lila cardstock
Ljuslila cs dotted swiss(inuti lådan)
Brun och beige cardstock
Maja Design Ska vi ta en fika? En kopp te
och Blommor på bordet
Inkat alla kanter med Distress ink Vintage Photo


Sedan plockade jag fram en hel hög stämplar:)
Englesang fr Papirdesign
och resten från egna lådan
Stämplade med Distressdyna Brushed Corduroy


Dies som jag använt är:
Nellie Snellen
QK rev. Vines
Tim Holtz gångjärn, nyckel och nyckelhål o etiketter
samt embossingfolder cracked


Övrigt material:
Pearls
Charm hjärta
Prima blommor, minirosor,rosblad
brads
Beige crispyband,vita spetsar
Beige organzaband

Här nedan bild på insidan
Stämplar:
My PaperWorld Änglavingar
Inkido textstämpel

Altrat Hjärta
En trevlig värdinnepresent eller Alla-hjärtans-dag present
om man vill vara ute i god tid:)

Jag har grundat ett papperhjärta med vit Gesso
Sedan klistrat på den söta ängla-servetten med
decoupagelim, ett par lager lim

Ganska sparsamt med dekorationer för att inte skymma de
söta änglarna.
Papperrosett SizzixTH med metallornament
Några rosblad och minirosor med Stickles på
ett prickigt band och en liten hjärtcharm
Pearls
Runt kanten på hjärtat en söt beige spets (glömde fota)

Så har ni nu inte tömt chokladasken så gör det med gott samvete
så ni får loss en låda att altra;)

Trevlig Helg!
Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Hvor flot Linda, både æske og hjerte, så dekrotivt og smukt. v.h. morkaren.

    SvaraRadera