lördag 21 januari 2012

Effektfullt....

Hej!

Idag tänkte jag visa er ett litet grattiskort som ska gå iväg till min lilla mamma;) Ett ganska enkel, men effektfullt sätt att få en snygg bakgrund är att embossa i olika lager.


Kortet i helhet har fått färgerna Turkos, brunt och antikvit. Grattisstämpel från Inkido embossad med Antikvit från Ranger.


Här kan ni se bakgrunden! Jag har utgått från straw och stämplat med distressfärgerna Broken china och Embossingdynan. Föredrar distressembossingdynan då den är lite blötare än andra, ganska billig och det finns refil till den.
Började att stämpla med Broken china, snabbt på med clear fine detail embossingpulver. Det fastnar lite överallt, men inte på hela trycket. Sen har jag även stämplat med disressembossingdynan, funkar som versa mark. Återigen på med embossingpulver. Sen har jag distressat hela biten med Vintage photo. Enkel men effektfull bakgrund!



Blommorna är utstansade med TH dies. Vanlig cardstock som jag täckt med tissuepapper, lite akrylfärg och gesso. Vintage Photo på kanterna. Avslutade med en halvpärla i mitten.

Grunden till kortet är i Kraft cardstock.
Paper Pen
Spelbinder dies
Löven TH dies
Stämpel TH, bakgrund

Ha en trevlig dag!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar