lördag 14 januari 2012

Mer Alcohol Inks...

Hej!

Då var det lördag igen och jag har fortsatt att leka med Alcohol Inks och flaskor.

Denna gången fick det bli i röda nyanser;) Det är ju bara en månad kvar till Alla Hjärtans dag;))
Denna gången har jag även andvänt Crackle paint på flaskan, Fired Brick. Färgerna på Alcohol Inksen jag använt är Red Pepper och Terra Cotta.



Denna gången blev det stämplat "Embrace imperfection", TH stämpel och archival ink.



En Kameo som från början var rosa fick en omgång med Alcohol Inks, Red Pepper, och en guldpenna fick avsluta kanten. Blomman är från en retro punch som jag fixat till. Bladen fick Crackle accent på sig.


En bit spets som färgades med Distress Stain, Barn Door och Aged Mahogany. Några charms från TH. Denna och denna!




Blommorna är gjorda av krymplast färgade med ovannämnda alcohol inks. Stansade med TH dies.



En liten närmare titt! Liten svart halvpärla i mitten. Här ser ni även spetsen lite bättre.



På flaskans öra har jag satt flera små blommor, krympplast, i rad med ringar emellan.




En liten flaska med pulver som det står "Love Potion" på. Här ser ni även dom små blommorna lite bättre.



En liten sidobild där ni kan se hur blommorna sticker ut från flaskan.

Med detta önska jag er en trevlig helg!

kram

Erika

1 kommentar:

  1. Såå fina tips, hoppas jag får tillfälle att prova
    många kramar Annette

    SvaraRadera