lördag 17 mars 2012

Annorlunda påskkort...

Hej!

Hoppas ni haft en bra vecka! Jag gillar att det blir ljusare ute med lite sol och kvitter från fåglarna. Det skapar på något vis mer kreativt kaos i min hjärna och det gillar vi;)

Varför förknippar jag påsken med lila och gult? Gör ni också det?

Idag tänkte jag visa ett litet annorlunda påskkort.


Jag har använt lite spellisar och gjort ett ovalt kort. Oval scallop petit och oval petit.



Stansade ut en del av cardstocken i dubbelt papper för att få en kortstomme.



Drar man i den lilla bandflicken så får man fram denna lilla hälsning. Det är en av Pysseltagens nya fina stämpel.
Jag ville att kortet skulle påminna om ett ägg och pappret var så tacksamt med sitt mönster att det blev en naturlig linje att följa vid klippningen av six-saxen.



Här ser ni den andra fina nya stämpeln som Pysseltagen kommit med. Lite rosor blev det denna gången och dom är faktiskt gjorda med Tim Holtz kotte dies;) Den är väldigt bra och enkel att använda. Bladen är en Martha Stewert punch och halvpärlorna har jag färgat med copic penna.


Det är inte det plattaste kortet!

Material använt;

Cardstock; Lila och beige
Mönstrat
Band
Halvpärlor
Stämplar; denna och denna
Blad punch
Tim Holtz Kotte dies
Stickles på blommorna


Ha en trevlig lördag!

Kram

Erika

1 kommentar: