onsdag 18 april 2012

En ny sida

..till en kommande Art Journaling bok. Jag besökte Inger och Pysseltagen i påskas och shoppade upp mig ordentligt! Bland annat på Dylusions i klara kraftiga färger - UNDERBARA!! Tissue Paper från Tim Holtz, Staz On stämpeldynor, masks från Glitz  (tillfälligt slut) och en massa annat skoj.


Jag har jobbat med akvarellpapper och börjat med att limma fast tissue paper rån Tim Holz med Americana Decoupage.

Jag skyndar på torkningen med min "heat it" från Ranger. Sen tog jag min nya mask från Glitz och sprayade med min tukosa Dylusion mist, sen lite grön mist och så fick det torka. När det  torkat fixerade jag färgen med Krystal Fixativ spray. Fixativ torkar snabbt och därfter tog jag en våtservett (eller ett vått hushållspapper) och torkaade bort det som fortfarnade inte satt fast. Det blir så läckra effekter då olika ytor och underlag tar till sig färg på olika sätt! Sen'stämplade jag med några bakgrundsstämplar från med Staz On Raspberry (tillfälligt slut) och Jet Black.

Figuren har jag tecknat själv på akvarellpapper och färglagt med olika akvarellfärger (pennor och kritor).

Jag tejpade lite tissue tape från Tim Holtz och "softade" ner området där jag ville fästa figuren med lite vit akrylfärg. De vita små cirklarna har jag ritat dit med min nya UNDERBARA penna från Uni-Ball - Signo heter den. Till hjälp hade jag min template med små cirklar från Ranger.




Bokstäverna kommer från mina gömmor. Den svarta doodlingen har jag också gjort med en Uni-Ball penna - lovely!

Det var allt för mig idag! Hoppas att jag lyckats inspirera

Vi ses!

Mija

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar