lördag 7 april 2012

Häng med alla kärringar...

Nu flyger vi till Blåkulla!

Hej!

Glad Påsk! Har ni fått några påskägg? Jag gjorde ett eget;)
Jag gillar att göra lite annat än det vanliga och i år blev det med motiv.


Äggen fanns i shopen och var delbara, stående ägg. Jag grundade med gesso och sedan gul crackle paint.


Snygga bandet som döljer delningen på ägget;) som jag klistrade igen. Alla motiven kommer från Tim Holtz Halloween serie av dies. Dom fungerar som påskmotiv också tycker jag!
Har grundat de utstansade motiven med svart gesso och sedan har jag lagt ett lager Rocky Candy, Stickles, med fingret.



Den snygga stämpeln från Pysseltagens egna kollektion påskstämplar. En passande kråka fick sitta på den skylten;)



Och vad vore en påska kärring utan en katt som hänger med på kvasten;)


Alla blommor är egengjorda med hjälp av sizzix dies. Har stansat i cardstock som jag färgat med disstres Stain. I mitten på blommorna ha jag använt en paper pen i lila färg. Hela ägget har dessutom fått en runda med det nya vaxet som är helt underbart och luktar inte illa;)


Material;
Cardstock
Band
Dies; Häxa, katt och kråka, blomma och Tatterd flower
Stående ägg
Crackle Paint
Vax
Distress Stickles
Distress Stain; denna och denna
Blad stans
Distress Stains till bladen; denna och denna
Text stämpel på bladen med archival ink


Hoppas ni har en trevlig påsk!

Kram

Erika

1 kommentar: