söndag 1 april 2012

Nya gästisar!!

I två månader har vi fått njuta av Lillblommans och Karolinas vackra alster. TACK tjejer för er tid hos oss, det har verkligen varit inspirerande!!

Men nu är det dax får två nya tjejer att gästa oss de närmaste månaderna, Johanna/Pojjo och Mija!

Här kommer några rader från tjejerna själva:


"Hejsan svejsan
Jag heter Johanna Westin men många på nätet känner nog igen mig som "pojjo".
Jag har just hunnit fylla 40 år och jag bor långt upp i norrland ( Kåge) med min sambo och våra två barn.

Jag började med scrapbooking i samband med att jag blev sjuk (utbränd)för 3 år sen och min läkare sa till mig att börja med någon stillsam hobby, något jag kunde ägna en stund åt varje dag och på den vägen är det *ler*
För mig är det mer än en hobby, det är balsam för själen. Jag mår bra av att vara kreativ och få skapa med händerna.

Jag gör mest kort och altrar men har mer och mer börjat göra lo´s och har upptäckt att jag har olika stilar när jag gör kort och när jag gör lo´s. 
Min scrapstil när det gäller kort och alter skulle jag säga är vintage/ romantisk
men när jag gör lo´s så använder jag gärna färg och har en mer avskalad stil.

Vilken lycka det är att bli tillfrågad om jag ville vara Gäst DT för Pysseltagen. *ler*
Det ska bli såå roligt.. och jag hoppas ni ska tycka om det jag skapar.

kram Johanna "pojjo"Red heart"




Vem är du?
Jag är en 52-årig 3-barn mor gift med min Hans sedan 1992. Våra tre döttrar är födda 1992 - Matilda, 1993 - Olivia och 1995 – Alice. Vi bor i en gammal villa i centrala Halmstad med våra två pudelflickor och katten Dibbe. Jag jobbar som säljare på ett IT/ konsultföretag och jag har scrappat sedan hösten 2006.  
 
Vad betyder scrappandet för dig?
Att få skapa med mina händer är LYCKA!
 
Är du kreativ på något annat sätt?
Heminredning, blommor och allt vackert man kan göra med fantasi och färg och form...

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Gesso, och alla typer av färger, kritor, akryl, färgpennor....

Var hämtar du din inspiration?
På mina lediga fredagar då jag är ensam hemma och får spela hur hög musik jag vill från min favoritlista på Spotify.... 

Thats me :)

xoxo, Mija


Så kul att ha er här tjejer!!

Kram
BellaMio

1 kommentar: