tisdag 8 maj 2012

Sweet child of mine

Här hemma lyssnas det mycket på radio och just nu är det Rock-klassikers kanal som är inställd. "Sweet child of mine" spelas en hel del och har liksom fastnat på hjärnan så när jag gjorde en LO med min dotter, så jag tyckte det blev en passande rubrik.


Jag började med det här pappret ett ljust, nästan helt omönstrat papper från PaperLoft som jag bara älskar, det ger masa utrymme för kreativt skapande :)


Och när jag var färdig såg det ut så här istället!!

Jag har mistat med säker 5-6 olika färger, rosa, brunt, guld, lite gråblå och dovt grön. Skimret ser ni ju tyvärr inte på bilden, men det är verkligen läcker. Jag passade även på att använda ett par masker när jag mistade å så några stämplar när jag var klart som även embossades för att ytterligare lyfta bakgrunden.

 För att rama in min LO så använde jag den här stämpeln från Tim Holtz och stämplade runt hela LO:n och sen färgade jag in med brunt runt det stämplade.




 Crackle Paint - Picked Fence runt kanterna på fotot och så en vit kakservett.



 Jag blev överlycklig när Inger fick in den här tunna väven i butiken, köpte mig 2 förpackningar med en gång :) Den är såååå fin att ha som extra dekor på sina alster.

Klippte till en lagom bit som jag trasslade lite i kanterna och sen limmade fast med limstift på bakgrunden.

Rev ut en tidningssida ur en gammal Husmorstidning (som jag fyndat på loppis) och färgade kanterna på den innan jag limmade dit bokstäver och den utstansade ramen (spellbinders). Alla bokstäver har fått Glossy Accent på sig så de ska sticka ut lite mer :)



Lite blandade blommor som jag hittade i mina gömmor, tror de flesta är lite äldre Prima-blommor. En biljett från Tims dies och stämplar som jag stämplat i två olika färger.


Passar på att puffa lite för månadsutmaningen!! Det är så kul att se era fina bidrag :)

Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. wow super flot lo med mange lækre detaljer, fine farver
    knus Pia

    SvaraRadera