lördag 7 juli 2012

Beewax...

Hej!

Jag hoppas att ni har det bra. Det är kanske inte det bästa vädret, men man behöver inte skämas för att man sitter inne och pysslar;))

Förra helgen var tältet uppdukat med massor av fynd, trevliga besökare, kaffe och våfflor;) Det visades pan pastel av Kim. Lotta visade vad man kan göra med kapsylerna som kommit in i butiken, Lotta har gjort massor av urläckra dekos och smycken.
Mija kom på söndagen och visade Neocolor kritorna.

Och jag visade Beewax och utee med melting poten. Så idag tänkte jag visa er mitt lilla exempel jag gjort med Beewax.


En liten canvastavla! Har först grundat den med akrylfärg, lite masker och Gesso. Sen har jag smällt Beewax i min melting pot och målat hela tavlan med det. Det blir en härlig struktur och lite matt yta!

Det som jag tyckte var kul med Beeswaxen är att man kan doppa sina pappersblommor och får en helt fantastisk yta och känsla i blommorna.
 

Självklart har ju inte jag kunnat stå emot kapsylerna som kommit in i shopen utan jag har lekt med dom också. Dom två till vänster har jag satt en utstansad bit cardstock med stämplad bild. Sen har jag laget ett tunt lager Beewax i.

I denna kapsylen har jag först satt en bit mönsterpapper, sen en resin ros med wax och ett par små blad. Sen har jag toppat med smällt utee. 


Några fragments med papper fastklistrat papper på baksidan. Blad och swirls kommer från en Timsan dies.


En liten bild från sidan!


Material använt;

Beeswax
Blommor
Fragments liknande hittar ni här
Timsan Dies; Festive Greenery


Jag hoppas ni får en trevlig helg! Jag kommer under dom närmsat dagarna att lägga upp bild och info om en  kommande kurs som kommer att vara lördagen den 25/8, kl 09:30-ca17. Så håll koll på vår blogg och Facebook sida. Även om datumet inte passar så anmäl erat intresse för ytterliggare en dag;))

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar