fredag 20 juli 2012

LO Vårens väktare

I dag får ni hänga med på en liten tur tillbaka till våren.
Med hjälp av Pion Designs härliga papper har jag byggt upp den här LOn
med riktig 3D-känsla.

Bakom fotot har jag två papper som jag sprayat med vatten,
 skrynklat och sedan slätat ut och låtit torka innan jag inkade kanterna
och vecken som blev. Det ena pappret stansade jag kanten på
slarvigt innan jag fuktade det.

Bokstäver utklippta ur ett av papperna.
 Flera utklippta dekorationer mellan och ovanpå papperna.
Bakom klockan en egengjord dekos. En fyrkantig bit cardstock
som jag stansat ut hörnen på.
 Utklippta fjärilar.
Här syns även en Prima förpackning som jag också
petat in bakom fotot.

Och så blommor såklart :)


Här en bild från sidan så ser ni att det är lite
mer höjd än vanligt, i alla fall för mig;)
Materiallista:
Limegrön Cardstock
Pion Design Mormors skolbok Skog, Prästkrage, Bokstäver
Pion Design Till Far Klippark, Bårder
Prima blommor
Stor ros, miniros, sidenrosor, metallblommor
Spetsblomma från YouDo
Pistiller, blad
Verktyg: MS Kantstans Scallop Dots, MS Hörnstans
Fluid Chalk Chestnut Roan

Kram på er
Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar