måndag 9 juli 2012

Minialbum

Hej igen! Då var det åter igen måndag och min tur att blogga. I slutet av april var jag på scrapträff i Örkelljunga som Pysseltagen ordnade, som vanligt fotade jag runt lite, sen har bilderna blivit liggandes. Men när jag var på Pysseltagens sommarjippo förra helgen hittade jag en dies från Sizzix som jag tyckte verkade rolig, gjord som ett kort med stägningsflärp, jag fick genast en ide till ett minialbum och så här blev resultatet
Jag har satt ihop albumet med Bind it all som jag tycker är jätteroligt att använda,
Blommorna har jag gjort själv, berlockerna är dom nya minikapsylerna, pyttesmå glasflaskor, i denna har jag stoppat i små små hjärtan, den stora pärlan har jag satt ihop med en hattnål.

Man kan ju inte ha för stora dekorationer inuti albumen så här har jag använt ut stansade blommor från en Nelli Snellen punch, väldigt användbart med lite mindre blommor ibland, sen är det ju så roligt att själv tillverka sina dekorationer helt från grunden.
Här har jag alcoinkat en miniprovdocka och fäst fast änglavingar som jag mod podgat och målat med guld akryl färg, det var lite svårt att fota insidorna , men ni kan se dom små flärparna som stänger kortet.

Det var allt för denna gången men jag återkommer igen, jag handlade  fler dies som måste testas
Ha det gott
Tjingeling
Annette

saker jag använt till albumet:
Sizzx die
Bind it all
Fågelbur
småflaskor
mini kapsyler
blad och blom punch
Graphic paper
Mini provdocka
Änglavingar
Modeling paste
Alco ink


1 kommentar:

  1. Kul att se vad du hittar på och duktig är du :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera