torsdag 26 juli 2012

Tips och Trix

Så äntligen kom sommaren, men puh vilken värme, igår städade jag i trädgården, det var ingen bra idé, alldeles för varmt, men nu är det gjort så då finns det tid att göra roliga saker, scrappa tillexempel. Ibland känns det som om man sysslar mer med logestik och förvaring än scrapping men det är väl en del i det hela. Jag har länge retat mej på att jag inte har haft ett bra sätt att  förvara och framförallt transportera min masker,



men nu har jag löst det, i butiken finns det något som heter Paperprotecters, det är plastfickor till album som mäter 6"x 6" och det finns även till 8"x 8" och 12" 12", 6"x 6" passar alldeles utmärkt till mina masker


det finns lite olika sätt att binda ihop fickorna


Man kan använda ringar, D-ringar och förlängningsskruvar eller så kan man använda band eller snören,
man kan också förvara sina finfina papper i dom så håller dom bättre och får inga chabbiga hörnor tills det är dax att använda dom, om man nu gör det, ibland får dom ligga till sej väldigt läääänge.


Jag har tänkt göra en fin pärm att förvara fickorna i, så det återkommer jag med vid ett senare tillfälle.
Idag ska jag bara njuta av det härliga vädret och av två av mina scrapkompisar som kommer på besök, får se om vi kan tillverka något kul, ha det så gott i solen allesammans.

Tjingeling
Annette

Jag har använt följande:
Paperprotecters
Masker
Ringar
Förlängingsskruvar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar