torsdag 30 augusti 2012

Tips och trix

Hej hej, Nu närmar sig hösten, denna mysiga tid som fullständigt exploderar i färger, jag vet, det finns dom som inte gillar höst, men jag tycker det är mysigt att tända ljus o höstpynta i massor med läckra färger. Idag tänker jag visa en tag som är höstlig.
Jag började med att färga in tagen med PanPastel i riktiga höstfärger, jättelätt att arbeta med och finns i massor av snygga färger.


För ett tag sedan köpte jag en dies på pysseltagen som jag blev stormförtjust i, den stansar ut fem olika storlekar med löv, helt perfekt, jag stansade med T.H papperna "Cardstock Coredinations, som jag sedan sandpapprade på, då fick man fram ett slitet utseende som passar till höst.


Ådringen i löven fyllde jag i med en supertunn svart penna så det skulle framträda tydligare.


Efter det stansade jag ut en av mina favoriter T.H diesen "Engelsmannen" som jag kallar han, den passar ju också in på hösttemat tycker jag,

Målade några stycken med akrylfärg i lite olika nyanser, hade lite svårt att bestämma mej, men det är bra att ha ett litet lager färdiga dekos när man har bråttom så det gör inget.

Jag ville ha lite text också på kortet, och sist jag besökte pysseltagen hade Inger fått hem nya små alfabet som jag tyckte såg spännande ut så ett sådant fick följa med hem till mej, jag stansade ut i samma papper som löven, och sandpapprade även dom,


efter att flyttat runt på dekorationerna här o där blev jag till slut nöjd


En liten hälsning har jag skrivet på baksidan, men eftersom personen som ska få detta läser på bloggen får det vara lite hemligt, så i eftermiddag hade jag tänkt lämna detta


och varför nu denna present står på baksidan av kortet.

På måndag är mitt "sommarjobb" här på bloggen slut, då kommer det en ny bloggare, ska bli spännande och se vad hon hittar på för roligt, men jag kommer att dyka upp lite då och då med Tips och Trix framöver.

Ha en ljuvlig helg allesammans
Tjingeling
Annette


Detta har jag använt mej av:
Tags
PanPastel
Lövdies
T.H papper
"Engelsmannen" T.H dies
Alfabet

1 kommentar:

  1. Vad jag är glad att du är min fröken!!!!!

    Du är världens bästa!!!

    Vi ses snart, hi hi hiiiii!!!

    Många kramar från Blomman:

    SvaraRadera