tisdag 11 september 2012

En liten hälsning

Ibland behöver man inte ett födelsedagskort utan bara något med en liten hälsningen. Igår gjorde jag en tag med en enkel hälsning på.


 Började med att stansa ut tagen, jag använde diesen från Tim Holtz. Jag stansade ut 1 i vit cardstock och 1 i mitt mönstrade papper (Tim Holtz Paper Pad), sen skar jag bort en liten bit på alla sidorna av det mönstrade pappret. Då vet jag att den passar perfekt på tagen.


Just det här pappret är glaserat så när jag började leka med mina distresser (orange, blå och grön) så kom det fina mönstret fram tydligt. Gillar verkligen den effekten!



Efter färgningen så stoppade jag hela tagen i en embossingfolder och körde igenom i min Big Shot. På bilden kan man se mönstret ganska bra.

Två fina band knöt jag genom hålet på tagen.



 Hittade en ny blomma som jag inte provat att tillverka så den passade jag på att prova oxå. Tycker den blev riktigt bra! Och ganska enkel att göra oxå, sånt gillar jag :)



På samma dies som tagen finns bla den här fina ramen så den bestämde jag mig för att använda oxå.

Efter att jag fäst bokstäverna så fyllde jag ramen med ett lager Glossy Accent och letade upp en brad att fästa i ena kanten.



 Som dekoration tog jag en söt fjäril som jag stämplat på krympplast. Billigt och bra sätt att göra fina charms själv!


Hoppas ni har det bra ute stugorna och pysslar för fullt!

Ni har väl inte missat månadsutmaningen för September? Ni hittar den här.

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar