måndag 8 oktober 2012

Halloween

Jag gillar att scrappa halloween. Dels för att det är så kort stund så man hinner aldrig tröttna som man gör på julen, dels för att man verkligen får leka loss och använda fantasin. Jag har gjort en LO av Graphic45 halloweenserie "Happy Haunting Collection".  Jag började med att kladda gesso på ett svart cardstock. Jag använde min favoritmask och svampade ut gesson. Därefter sprajade jag en kakservett med Dylusions färgglada mister. Ett tips är att torka med embossingfönen om man inte har ork att vänta på att det ska torka.


Jag gillar att klippa och här har jag klippt ut en massa figurer ur mönterpappret. Det tar lite tid men det är det värt.



 
Det fina staketet är en dies från Die-Namics och de fungerar alldeles utmärkt i Big Shoten. Här har jag stansat ut två staket och limmat ihop dem.
 
 

Figurerna har jag satt med 3D kuddar i olika höjder för att få lite djup i LOen.

 
Tack för titten och jag är tillbaka nästa vecka med något annat spökligt.
 
Kram Allram
 
 

1 kommentar:

  1. en rolig halloween lo, jättefin (som vanligt)

    SvaraRadera