tisdag 16 oktober 2012

När det är svårt att komma igång...

När pysselmojjo har sinat och jag har svårt att komma igång då är det LO's som funkar bäst för mig. Som ni säkert märkt så är det så just nu, hittar liksom inte inspirationen, inget blir bra och massor hamnar i papperskorgen. Vad gör ni när det händer för er? Ge mig era bästa tips!!

Min mellanson har varit med i skolans rugbylag under två år och idag har jag skapat en LO med bilder från en av matcherna.


Jag tycker inte det är helt enkelt att göra killiga LO's, det är liksom inte alltid det passar med blommor, blingbling och ryschpysch...

Så det blev till att plocka fram en rejäl portion fantasi...


 Jag ville göra något roligt med bakgrundspappret så jag tog ett av Tim Holtz's Kraft Core Cardstock, det svarta, och plockade fram en embossingfolder. Tyvärr är ju ett helt cardstock alldeles för stort för att rymmas i en liten embossingfolder, men då finns ett superbra sätt om man ändå vill embossa lite.

Man lägger pappret på embossingfoldern, sen tar man en stompf och gnuggar hårt, fram och tillbaka eller i cirklar så man får med allt mönster. Det tar ett tag på ett så här stort papper men det är det värt!

När jag embossat färdigt så tog jag min sandpapperskloss och slipade så jag fick fram mönstret, då blir det så här läckert!!

Det mönstrade pappret är ett vääääldigt gammalt som jag har haft liggandes just för ett sånt här tillfälle :) Jag rev kanterna och färgade in dem med Black Soot.

Sen plockade jag fram en av maskerna från Dylusions och färgade in lite siffror här och där för att få lite mer liv i det hela.




Det blåa pappret är baksidan av sportpappret som jag rev av för att få snygga kanter, passade ju perfekt att ta med så det blev lite färg oxå.

De här läckra kapsylerna har jag använt mycket men aldrig vända på den här sidan. I vanliga fall brukar jag ju ha en bild i och sen fylla med Glossy Accents.

Jag har limmat fast dem med Glossy Accent (bästa limmet till sånt!!) och sedan klistrat på foamsiffror som jag kletat på lite smooch på.

Om ni tittar noga kan ni se att jag har målat med svart Crackle Paint runt kanten på fotot. En effekt som jag ofta använder och gillar.



 Stansade ut en stjärna i gult papper, körde den i en embossingfolder och smetade sedan på lite Stickles, de var ju faktiskt stjärnor i den här matchen! Utklassade motståndarna och vann med stora siffror, hihi...



De små bilderna har jag rivit kanterna på och så lite svart Crackle Paint på dem oxå.


Jag är inte helt säker på att jag är klart med den här LO'n, kanske hittar jag fram över någon dekoration som jag gillar och tycker passar, då smäcker jag på den oxå :) Men tills vidare får den sitta i sonens album!


Nu ska jag gå och mysa med dottern som är sjuk och hemma från skolan!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar