onsdag 21 november 2012

Mera jul...

Jag har blivit så himla inspirerad av alla fina julkort som Eva lägger upp med fina färglagda motiv så när det följde med en fin stämpel i senaste numret av Magnolia-tidningen gav jag mig i kast med att göra ett kort med motivet från tidningen.

 Denna gången passade jag på att bekanta mig lite mer med mina distresspennor, tyvärr jag har inte alla färgerna så det blev inte så stor färgvariation på motivet, men jag är nöjd. Det var faktiskt ganska lätt att färglägga med pennorna och en vanlig pensel med tunn fin spets. Lätt att lägga på mer färg och de flyter ut fint. Blir nog till att köpa på sig lite fler pennor :)

Det fick bli en vit kortstomme och papper från underbara Maja Design paper pad - Julen är här.



 Stansade kanter med stans från Martha Stewart på ena pappret och sydda kanter på det andra. Båda fick sig en omgång med Vintage Photo oxå.

Som ni säkert märkt vid det här laget är jag väldigt förtjust i den där ostduken, så en bit av den fick hänga med oxå.



 Å så det färglagda motivet då...

Jag har använt Barn Door till klänning, rosetterna i håret och skorna, Spun Sugar till blusen, Stormy Sky till hundens rosett, Mustard Seed till Tildas hår och hundens kort, Wild Honey till huden (det är ju inte den bästa färgen med det var den ena jag hade som funkade) och hunden samt Weathered Wood på hennes stumpbyxor.

Sist så fick rosetterna på både Tilda och hunden en omgång med Glossy Accent.



 Julhälsning vill man ju så klart ha med, denna gången fick det bli den finfiiiiina biljettstämpeln från RoxStamps.

Jag började med att stansa ut en biljett, färgade in den och sen fäste jag den på en metalldekoration med två små brads.



Å så lite blomster så klart!! Röda blommor med pärlor, vita bär och så några pins och en chipboardfågel.



Som sagt, jag har fått blodad tand vad det gäller målade motiv så det kommer
 nog en del såna kort från mig oxå i framtiden här i bloggen :)

Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Hej! Gillar verkligen dina kort. Var kan jag köpa ostduk? Skulle gärna vilja har tag i det. Kram Eva

    SvaraRadera