torsdag 22 november 2012

Tips & Trix - Pimpa dina julklappar

Idag har jag roat mig med att slå in ett par julklappar. Det är något visst med att sitta med julmusik i bakgrunden, en kopp varm glögg några tända ljus och så göra fina paket.

Tänkte visa er hur jag "pimpade" några av mina paket och gjorde dem extra fina.

 Fina band, bokstäver, blommor och snöstjärnor. Det behövs inte så mycket för att paketet ska få det där lilla extra, och visst är det roligt att ge bort ett paket till någon där även förpackningen är fin.



 Det här var det första paketet jag gav mig på.

Jag började med att slå in presenten i vanligt brunt kraftpapper och så rev jag ut en sida ur en bok och färgade in kanterna och vek det runt paketet. En kakservett hittade jag i mina gömmor och den limmade jag fast runt ena hörnet.

Sen fick det bli ett kraftigare snöre runt. Jag tog tre längder och när jag väl knutit knuten separerade jag snörena lite från varandra.

Två fina röda rosor och lite dekorationsbär fick pryda knuten.

Sen stansade jag ut en bookplate i wellpapp, färgade kanterna, limmade fast den och fyllde den sedan med lack från en lackstång. När jag väl kan hitta min fina sigill-stans (tror den ligger nerpackad bland julsakerna) så värmer jag på lacket med min embossingfön och stansar den i mitten.



 Nästa present som skulle slås in var inte så stor så jag tänkte att en söt liten julstrut kunde passa bra.

Jag tog ett papper från Maja Designs Paper Pad - Julen är här, perfekt eftersom de redan är fyrkantiga och i bra storlek till min lilla sak. Virade ihop den till en julstrut, gjorde ett hål i toppen där jag fäste en öljett och trädde i ett band som fick bli stängningen.

Sen knöt jag en maffig rosett där jag passade på att fästa en söt liten charm oxå.

En liten tag som jag stansat med en kantstans och färgat in kanterna på fick bli det sista på det här paketet.



 Mitt sista paket för dagen är lite större, det är till min dotter, men shyyyysh, säg inget till henne!



 Ett helt enkelt vitt omslagspapper och så stansade jag ut hennes namn med Tims fina alfabet. Även detta papper kommer från Maja Design. Jag chalkade kanterna på bokstäverna, limmade fast dem och lackade med Glossy Accents över.

Sen stansade jag även ut ett par snöstjärnor och limmade fast. Tror att de ska få lite Stickles på sig oxå!



Dubbla band fick det bli, ett skirt organza och ett ribbat satinband som jag knöt en vacker rosett med.



Jag har verkligen fått massa fina idéer till vackra paket under mina
 surfrundor så det kommer säkert flera tips från mig innan jul!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar