torsdag 7 februari 2013

Tips och Trix Torsdag!

Hej!

Idag tänkte jag tipsa er om två saker...För er som inte följer Tim Holtz slaviskt;) så visade han för ett tag sedan hur man kan använda sina distress Stains som mist. Perfekt tänkte jag, refilerna ger inte den där intensiva färgen som man kanske vill åt ibland. Det bästa med detta är att Stainen behåller sin egenskap att reagera med vatten;)


En Stain, sprejflaska och en perfect pearl.
 

Öppna Stainen försiktigt, handskar på;). Häll över lite i sprejflaskan, 2-3 knivsuddar perfect pearl och lite vatten. Skaka...färdig mist;)

Tips nr 2!
Jag hade med mig lite roliga papper från Pysseltagen sist jag var på besök. Det är färdig tryckta papper med mönster som man spreja, färga och kladda med. Det svarta trycket stanna intakt och man får ett snyggt papper med mönster och i passande färg.


Papperna är vita i basen vilket gör det väldigt lätt att färga in. Dessutom väldigt tåliga!
 

Jag mistade det ena pappret och tog distress dyna direkt mot papper på det andra.


Fönen fick snabbtorka och sen avslutade jag det hela med att spreja på Gossebump. Det blir en häftig yta.


Sen vek jag en ask som kanske man kan dekorera till Alla Hjärtans Dag;) Det finns lite papper till så något mer ska det bli, men har inte kommit längre än att pappret ligger på bordet;)

Materila;



Ha en toppen dag!

Kram

Erika
Ha en

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar