måndag 20 maj 2013

Ett litet kort.

Hej på er!
Karolina heter jag och är ny DT på Pysseltagen. Tycker detta ska bli jätte kul och hoppas jag kommer att  inspirera er med olika saker.

Jag bor i Helsingborg och jobbar med barn på förskola och fritidshem. När jag inte jobbar träffar jag vänner, familjen, tränar och kan även ta det lugnt i soffan med en bra film. Klart jag pysslar också!!..... :)

Här tänkte jag börja med ett litet kort. Har ett cardstock i grunden som jag skar i en bit på 12*30 cm. (Detta mått är inte jätte noga, bara biten passar till den dies ni kommer att använda) Dela pappret på mitten och lägg din dies som på bilden här, denna kant ni ser här är den vikta kanten. Ett litet tips är att ni tejpar fast diesen med en liten bit tejp så den inte kasar när ni ska köra den i er maskin.


Har stansat ut ett mönstrat papper i en annan dies. Distressat kanterna med distress vintage photo.
 

Stämpeln i mitten är från darkroom door med London motiv. Band, pearls, kugghjul och blommor.


På insidan av kortet har jag också ett mönstrat papper från Tim Holtz. Tagen har jag gjort själv.




 Material lista:
dies: Spellbinders
papper: Brunt cardstock, mönstrat-Tim Holtz
Stämpel: darkroom door

Tack och hej!!
Karolina



2 kommentarer:

  1. Vilket härligt litet kort, jag är ett stort fan av dessa små godingar och gör ofta sådana av mina spillbitar! Snygg stämpel btw ;) Lycka till med ditt nya uppdrag skall bli kul att följa dig i bloggen! Kram linda

    SvaraRadera