onsdag 22 maj 2013

Less is more...

Jag älskar Pinterest!!! (pinterest.com) Man kan hitta så otroligt mycket fin inspiration om precis allt möjligt, börjar jag klicka mig runt där kan jag bli fast i flera timmar :)

Under en av mina rundor ramlade jag i på en "board" som tjejen kallade "Less is more", och som bekant är ju detta inget jag är känd för!! Men jag blev så otroligt inspirerad av alla fina alster som hon hade pinnat så nu har jag knåpat ihop ett par kort på temat :)

Så här blev det:
Så himla enkelt men ack så fint!

Jag har använt vit cardstock som bas, den rosa kanten är baksidan på en spillbit från Pion Design och så har jag stämplat på ytterligare en bit vit cardstock.

På det rosa pappret stansade jag en dekorerande kant med Doily Lace från Martha Stewart.



Motivet kommer från IndigoBlu - Nature 1 (just denna är slut men det finns flera liknande stämplar) och jag stämplade med brun dyna.

Sen stansade jag ut 3 blommor i rosa med punch från Nellie Snellen och lite bling i mitten.



 Det här är en äldre textstämpel från butiken som jag bara älskar!! Jag stämlade den med svart färg och embossade med genomskinligt pulver.



Thats it!!! Jag som är en så lååååångsam scrappare lyckades få ihop 
det här kortet på en timme, det är nog rekord för mig tror jag :)

Kommer helt klart att göra många fler kort i den här stilen, ett
 har jag redan klart så det visar jag nästa vecka!

Kram
BellaMio


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar