lördag 1 juni 2013

Lite blått, lite nytt och lite gammalt...

Hej!

Är det bara jag eller går veckorna fort ? Inte blir det bättre ju fler år man lägger bakom sig;) Men det har ju i alla fall börjat kännas som vår/sommar;)

Ja, jag har ju varit igång och stämplat, klistrat, målat och mistat....
Och vad blev det då?????? Jo en turkosblå tavla med diverse nytt och gammalt;)


Ibland blir saker inte som man tänkt eller så tappar man lusten på ett pågående projekt och just detta hände mig när jag påbörjade denna canvasduk.
Jag började nämligen med att lägga en mask och en "creme" som stelnade. Sen kom jag inte längre, ca 1 år sedan. Härom veckan tog jag fram den igen för jag ville göra något. Att strukturen fanns gjorde inget, utan jag började rota bland mina hyllor och fick fram någon gammal prima blomma, knappar och gem.

Lite utstansade siffror, prima dekos, spets och bitar av cardstock fick bli grunden. En av de tre delarna som man får av diesen, Pediments från Th, hamnade också med ovanför texten.
 

Har gjort egna rosor av kotte disen, TH, igen;) Funkar till det mesta! En del kugghjul, knappar och kulor.

Och vad vore väl livet utan en bit wellpapp;) och mer kugghjul.

Här kan man se texten och det är ju sant att om man är lite annorlunda och tänker utanför lådan så hittar man nya saker.
Här har vi lite av dom nya godsakerna som kom från Prima och en stor ros gjord av kotte disen;)


Hela tavlan har först fått alla sakerna på plats och sen har jag grundat med gesso. Sen var det bara till att tillverka en mist av Distress Stain, Perfect Pearl och lite vatten.
När misten torkat så har jag gått över hela tavlan med wax här och där. Detta gör att man får ett djup!
 

Det som jag tycker är kul med denna tekniken är att det inte blir någon platt tavla. Väldigt mycket struktur;) Just denna tavlan fick måtten 18x24 cm, men tänk på att det kan vara lättare att få ihop mindre storlekar om man är ovan.

Material;
Prima godis från detta, detta, detta, detta och detta
TH stämpelset"Good Thoughts"
Kotte disen, TH
Pediments disen, TH



Ha en fantastisk lördag!

Kram
Erika

Ps Tusen tack Scraplady för att du påminde och inspirerade mig till denna tekniken på Odengården;)

2 kommentarer:

  1. Duktiga Erika, så snygg den blev! En skön harmoni och balans mellan olika elementen, Ha en skön sommar!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Hej. Jättefin tavla, funderar på att prova på att göra något liknande. Har aldig gjort en canvas innan :) undrar vad du grundat den med för mask och créme?

    SvaraRadera