onsdag 9 oktober 2013

Kort till chefen...

Min goa sambo undrade i söndags om jag kunde göra att kort till hans chef. Hon fyller 40 nu i veckan och de har samlat in pengar till ett presentkort. Men ett elegant handgjort kort höjer ju alla presenter :)

Så idag har jag knåpat ihop ett kort:
 Jag har ingen aning om vilka färger hon gillar, men vem sjutton kan motstå Maja Designs papper?



 Lite blommor och ett par utstansade blandrankor fick bo i övre hörnet.



" Grattisskylten" har jag gjort genom att stansa ut en oval i vit cardstock och stänka över lite Frantage-embossingpulver.

Jag stansade ut ramen med en spellis och lackade den med 3D-lack. När lacket väl torkat var det bara att sätta ihop de båda delarna och klistra dit bokstäverna.



Lite bling i hörnen, alla tjejer gillar väl bling på sin födelsedag :)



Material:
Vit cardstock
Mönstrat papper från Maja Design - Vintage Autumn Basics
Kakservett
Embossingpulver - Frantage, Shabby White
Spellbinderdies till ramen
Distressdyna till kanterna - Weathered wood
Bling
Bokstäver från Prima
Satinband
Blommor
Dies från Craft too till blandrankorna



Nu tror jag det blir en skogspromenad, kanske hittar jag några trattisar oxå :)

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar