måndag 14 oktober 2013

Ljuslykta och smällkaramell


Hej!!

Jag fortsätter med lyktor. Passar så bra nu när det börjar bli mörkare ute.

Dessa lyktor som jag visar idag är utstansade med Tim Holtz dies. Själva lyktan är ca 12*8 cm och är sååå söt :) 
Här kan ni dekorera hur ni vill. Jag gillar ju blommor så naturligtvis blir det även här samt pärlband och natursnöre. Gelantinblad har jag som "glaset". 

OBS!!! Använd batteriljus!!! 






Pysseltagen hade juljippo för ett par veckor sedan och då gjorde jag bla en smällkaramell. Tog inte kort på just den som var där men jag har gjort en till plus en liten beskrivning som finns här nedanför.



Material till smällkaramellen: 
Cardstock, mönstrat papper från Pion Design, pepparkaksstämpel från Inkido, blommor och rött filtband.

Måtten på denna är 30,5*30,5 cm. Biga på måtten 6,4 cm, 12,7 cm, 19 cm och 25,4 cm (vänster bild). Vik ihop pappret som ett dragspel så blir det som på bilden till höger och då klipper ni ut "trianglarna" efter de måtten som står på bilden. Nu är det bara att limma el tejpa ihop den och dekorera efter smak :)



Karm Karolina


Pysseltagen- Din scrapoas på nätet



1 kommentar:

  1. Tack! Kom igår på att det var dags att göra lite smällkarameller, inför alla avslutningar. Det skulle bli kvällens utmaning att hitta, nu kan jag göra några istället :-)

    Carola

    SvaraRadera