onsdag 11 december 2013

Julkort med en liten present

Ni vet hur man ibland behöver något litet, en present som inte är för mycket men ändå något.... Jag har gjort ett julkort som även har plats för en liten present som passar perfekt till såna tillfällen!

Vackert blått med fina papper från Maja Design och vit kortstomme.

En vit snöstjärna och ett par av de fiiiiiina snurklorna som har kommit in i butiken.




 Jag har stoppat i ett par värmeljus som doftar vanilj, en chokladhäst med polkagrissmak och en vackert dekorerad tändsticksask. Precis lagom när man behöver något litet!!



 Julstjärnan har jag stansat ut i flera storlekar och limmat fast i lager på lager. Lite embossingpulver på varje blomma och så lite lite bling i mitten.



Biljetterna har jag stämplat på två olika dynor och sedan embossat. En omgång färg runt kanterna fick det oxå blir. På ändarna av biljetterna har jag använt ett skärblad till min skärmaskin som perforerar så jag får så där snygga kanter :)

Material:
Vit cardstock
Mönstrat papper - 9th of december - Maja Design
Ängel till tändsticksasken kommer från 8th of December - Maja Design
Stämlar från RoxStamps - God Jul & Ha en härlig jul
Julstjärnedies från Spellbinders
Distress Ink Pad - Stormy Sky & Faded Jeans
Bling
Blå spiraldekoration



Igår var jag och julshoppade alla julklappar (nåja inte alla, några var färdiga sen tidigare), så idag tänkte jag sätta mig ner och tillverka lite julklappsettiketter, dem visar jag nästa vecka!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar